Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000043/0000

Az Új Nemzeti Kiválóság Program Tanulmánykötete. Károli Gáspár Református Egyetem 2021/2022

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
New National Excellence Program: Collection of Research Essays
Tudományterület
Pszichológia / Psychology (12741), Nyelvészet / Linguistics (13024), Történettudomány / History (12970)
Sorozat
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000043/0021
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 22 [22]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000043/0021

OCR

JAKAB LAURA ugyanabban a székben ülnek, egyik pillanatban még excelt heggeszt, aztán egyet kattint és már velem beszél." (28 éves, tanácsadó szakpszichológus.) A terápiás kapcsolat szempontjából nagyon sok érzés jelent meg az érzelmi kapcsolódás és a testi érintés hiányára vonatkozóan, ami nehézséget okozott és az elégtelenség érzetét keltette a terapeutákban. , Az érintést nem lehet online megélni. És azért az érintésnek sok helyen, sok módszerben, csoportmódszerben lehet nagyon nagy hozadéka." (57 éves klinikai szakpszichológus.) A terapeuták kiemelték, hogy nehézséget okoz az empátia teljes átvitele a képernyőn keresztül, így félnek, hogy mennyire tud megérkezni a megértés és az együttérzés a klienshez. Felmerült a félelem, hogy az online kapcsolat nem tud elég mély lenni: , Nagy félelmem volt, hogy a terápia attól, hogy online felületre került, át fog csapni egy könnyed csevegés szintjébe." (27 éves neuropszichlógus.) A terápiás folyamat kapcsán az ülések dinamikáját érintő érzések jelentek meg, felmerült például nehézségként, hogy az online térben nincs meg a , szeánsz", hogy bekopog a kliens, a terapeuta fogadja, tölt neki egy pohár vizet, és ezt követően kezdődik meg a beszélgetés. Az online térben egyből a dolgok közepébe kell vágni. , Itt meg pedig felnyitjuk a gépet, és rögtön a közepébe bele vágunk. Tehát itt nincsenek meg azok a bevezető körök, amik a való életben megjelenhetnek." (28 éves szexuálpszichológus.) Szintén kihívást jelent a csend kezelése a terápiák folyamatában: , Személyesen jobban kezelhető a csend. Személyesen például 5 másodperc teljesen normális. Online viszont ez már kifejezetten zavaró." (41 éves sportpszichológus.) Az online terápiák megítélése vegyes, kifejezetten nehéz volt ebben a krízishelyzetben elsajátítani az új tér zökkenőmentes, hatékony használatát, de már megjelentek a pozitív töltetű, reménnyel és várakozással a jövőbe tekintő tapasztalatok is, melyek egyértelműen hangsúlyozzák a szabadságérzetet és a jövőbeli használat valószínűségét: ,,... azt átélem, hogy kinyíltak ezáltal a lehetőségek. Nagyon jó érzés, hogy vannak új lehetőségek. Meg, ha elutazom vagy öreg és beteg leszek, akkor is itt lesz ez a lehetőség. Szóval én átélem ennek a szabadságot nyújtó részét." (64 éves pszichoterapeuta.) DISZKUSSZIO A kutatás e tanulmányban közölt részében a krízishelyzetben kialakult online terápiára való átállás érzelmi megélését vizsgáltuk, kifejezetten abból a szempontból, hogy mely területekhez kapcsolódóan és milyen jellegű érzelmek jelentek meg a pszichológusokkal folytatott interjúkban. A fogalomfeltárás során kiemelkedően sok érzelmi tartalom jelent meg a vizsgált négy nagy területet érintően, melyekből ebben a rövid tanulmányban csak szemelvényeket volt lehe+ 20 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.21 MB
Permalinkből jpg
022_000043/0021.jpg
Permalinkből OCR
022_000043/0021.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde