Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000043/0000

Az Új Nemzeti Kiválóság Program Tanulmánykötete. Károli Gáspár Református Egyetem 2021/2022

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
New National Excellence Program: Collection of Research Essays
Field of science
Pszichológia / Psychology (12741), Nyelvészet / Linguistics (13024), Történettudomány / History (12970)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000043/0013
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 14 [14]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000043/0013

OCR

JAKAB LAURA időben élte át — különböző mértékben és megnyilvánulási formákban — a koronavírus-járvány és a karanténintézkedések által előidézett válsághelyzetet. Jelenleg kevés kutatás áll rendelkezésünkre a krízisek során bekövetkező online terápiára történő átállásról, az egyik vizsgálatban azonban különbséget találtak az induló és a már folyamatban lévő terápiák online térben való alkalmazása között, " hiszen a folyamat kezdetén több időt elvesz az ismerkedés és a bizalom kiépítése, így kevesebbet látunk és tudunk meg a kliensekről. A kutatók szerint érdemes rögzíteni az otthoni , terápiás szobát", és mindig ugyanonnan bejelentkezni, ezzel elősegítve a fókuszálást és a határ kialakítását a munka- és személyes tér között. Eredményeik alapján a járványhelyzet miatti hirtelen átállás apszichológusokban szakmai önbizalomhiányt és szorongásérzetet keltett, illetve aggodalmat a technikai feltételek biztosítása és kielégítő működése miatt. Ez főként azokra a pszichológusokra volt jellemző, akik korábban nem tartottak online üléseket. A terapeuták kihívásként élték meg a kapcsolódás nehézségét, valamint az érzelmek és az empátia kifejezését az online térben. Más kutatók? ezzel szemben nem találtak ilyen összefüggést a korábbi online tapasztalat és a szorongás mértéke között. A szerzők" négyféle kihívást emelnek ki a terapeuták tapasztalatai alapján: az érzelmi kapcsolódást (ideértve a kapcsolódás érzését, az érzelmek olvasását, az empátia kifejezését és érzését); a terapeuták határainak, valamint a páciensek magánéletének megtalálását és a figyelemelkalandozást. A KUTATÁS Kutatásomban a Covid19-krízis miatti online átállás érzelmi megélését vizsgáltam, középpontban a segítő folyamat olyan aspektusaival, mint a szabályok, a keretek, a szetting, a munkamód, a kapcsolat stb. megváltozása és a pszichológusok érzelmi élményeire gyakorolt hatása. A kutatás 2020 októberében indult dr. Szabó-Bartha Anett vezetésével. A hallgatókkal 2021 februárjáig huszonnégy félig-strukturált interjút készítettünk gyakorló szakemberekkel, a járványhelyzeti korlátozások miatt főként online felületeken. Ebben az időszakban már minden pszichológus (azok is, akik akkor 12 Aafjes van Doorn et al.: Grappling with our therapeutic relationship, 1-12. 3 Irena Messina — Henriette Loffler-Stastka: Psychotherapists" perception of their clinical skills and in-session feelings in live therapy versus online therapy during the COVID-19 pandemic: a pilot study, Research in Psychotherapy: Psychopathology, Process and Outcome, vol. 24, 2021/1, 53-59. 4 Aafjes van Doorn et al.: Grappling with our therapeutic relationship, 1-12. + 12 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.12 MB
Lien permanent vers jpg
022_000043/0013.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000043/0013.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu