Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000171/0000

Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Biró Enikő, Drjenovszky Zsófia, Hegedűs Rita, Hires-László Kornélia, Mikó Fruzsina, Sántha Ágnes, Sztáray Kézdy Éva, Tóth-Batizán Emese
Cím (EN)
Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
Tudományterület
Társadalomtudományok / Social sciences (12740), Szociológia / Sociology (12846)
Sorozat
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000171/0037
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 38 [38]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000171/0037

OCR

DRJENOVSZKY ZSÓFIA ÉS MUNKATÁRSAI A projekt első szakaszában ennek céljából mind a négy intézményben hallgatói fókuszcsoportok szervezésére került sor, így 2024. április és május folyamán összesen nyolc fókuszcsoportos beszélgetés zajlott le. A FÓKUSZCSOPORTOS KUTATÁS A fókuszcsoportos kutatás a társadalomtudományokban használt olyan kvalitatív módszer, amelynek segítségével — a csoportdinamika működési mechanizmusainak felhasználásával — felderíthetőek bizonyos emberek meghatározott események, ingerek iránt érzett, sokszor nem is tudatosuló, tudatalatti, gyakran elfojtott motivációi, attitűdjei és érzelmei. A kutatás során egy képzett moderátor beszélget általában 6—12, valamilyen szempontból egymáshoz hasonlító csoporttaggal egy konkrét témáról (fókuszról).? A fókuszcsoportos kutatás célja nem objektív, számszerűsíthető adatok gyűjtése, hanem olyan gondolatok, tapasztalatok, vélemények, percepciók és attitűdök artikulálására lehetőséget adó módszer, amelyek sokszor csak a társas interakciókban válnak a résztvevők számára is világossá, és a beszélgetés során fogalmazódnak meg.? A beszélgetésnek nem célja, hogy a résztvevők egymást meggyőzzék, vagy hogy kompromiszszumra jussanak, illetve egy konfliktust vagy problémát megoldjanak, hanem éppen annak elősegítése, hogy a vélemények minél szélesebb skálája egy őszinte légkörű beszélgetésben megfogalmazódjon az adott témával kapcsolatban." A beszélgetés legtöbbször egy speciális helyiségben zajlik, amely ún. detektívtükörrel van ellátva, ami lehetőséget teremt a kutatás megrendelőjének vagy egy szakértőnek, hogy a résztvevők számára láthatatlan módon kövesse a beszélgetést. A személyes lebonyolítás mellett ismert és alkalmazott forma a telefonos vagy videóhívásos, vagy éppen az online fókuszcsoport, mely utóbbi eredetileg a chatben történő aszinkron beszélgetést jelentette, napjainkban pedig a valós idejű, hanggal és képpel történő interakciókon alapuló, videókonferencia-platformon megvalósuló fókuszcsoportot értjük alatta." A kutatási design megtervezése D Siklaki Istvan: Vélemények mélyén. A fókuszcsoport módszer, a kvalitatív közvélemény-kutatás alapmódszere, Budapest, Kossuth, 2006; Schhleicher Nóra: Kvalitatív kutatási módszerek a társadalomtudományokban. A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola jegyzete, Budapest, BKF, 2007, 62-65. Uo., 62. Vicsek Lilla: Fökuszcsoport, Budapest, Osiris, 2006. Sztäray Kezdy Eva - Szvetelszky Zsuzsanna: Tävolleti fökuszcsoportok eredmenyei a 2020 tavaszi érettségivel kapcsolatos tapasztalatokröl, Socio.hu, 11. evf., 2021/1, 90. w > u +36 »

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.12 MB
Permalinkből jpg
022_000171/0037.jpg
Permalinkből OCR
022_000171/0037.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde