Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000171/0000

Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Biró Enikő, Drjenovszky Zsófia, Hegedűs Rita, Hires-László Kornélia, Mikó Fruzsina, Sántha Ágnes, Sztáray Kézdy Éva, Tóth-Batizán Emese
Title (EN)
Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
Field of science
Társadalomtudományok / Social sciences (12740), Szociológia / Sociology (12846)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000171/0016
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 17 [17]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000171/0016

OCR

CSALÁD ÉS KARRIER? CSALÁD VAGY KARRIER Összességében az egyetemen, legalábbis az egészségtudományi területen, családbarátnak bizonyult az alapképzés. , Az én helyzetemben megmutatta magát az, hogy elfogadjuk, segítsük, biztassuk embertársunkat, könnyíteni tudjunk a számára nehéz helyzetekben. A család is ezt gyakorolja." Virág esetében a képzés családbarát jellege azonban kizárólag informális tényezőktől függött, nem volt lehetősége a támogatás formális módját megtapasztalni. Ugyanakkor hangsúlyozza, hogy nem bánja a formális lehetőségek hiányát, mert nem tartja helyesnek az egy-egy hallgatóval való kivételezést semmilyen okból - így a gyermekvállalás miatt sem. Éppen ezért úgy véli, hogy a gyermeket nevelő hallgatók számára a tanulmányi követelményeken nem kellene változtatni, ilyen tekintetben szükségtelen előnyben részesíteni a családos hallgatókat, hiszen az igazságosság normáival ütközik. Visszatekintve sokkal inkább a rugalmasabb órarendet és a több gyakorlat bevezetését nevezi meg olyan intézkedésként, amely a gyermeket nevelő hallgatók formális támogatásának alappillérei lehetnek. Másodsorban a potenciális anyagi ösztönzőket említi. , Jó ötletnek tartanám a távoktatási lehetőséget, az online tanulást bizonyos szakoknál. Nappali tagozaton pedig az óraszámok csökkentését, a program rugalmasabbá tételét és több szakmai gyakorlatot. A családos hallgatók élethelyzetének figyelembevételével kapcsolatban az egyetemen a legsürgetőbb intézkedés az online előadások bevezetése, továbbá azon szakokon, ahol megengedhető, a távoktatási mód kialakítása. Ezeken kívül az anyagiak is lehetnek feltételek abban az esetben, ha egy családos felsőoktatásban szeretne tanulni. Ha kedvezményekben vagy tandíjmentes oktatásban részesülne, több családos élne a felsőoktatási lehetőségekkel." Virág akaratereje és törekvése nélkülözhetetlen volt a tanulás és a család összeegyeztetéséhez. Ám a sikerhez strukturális tényezők is hozzájárultak: egy, az egyetemi helyszínhez viszonylag közeli településről megvalósítható volt a napi ingázás, és a gyermekneveléshez nagyszülők álltak rendelkezésre. s Nagy terveim és álmaim voltak" AMIKOR A CSALÁD ÉS A TANULÁS NEM FÉRNEK ÖSSZE Második esettanulmányunk alanya Lilla, aki 2020-ban nappali tagozaton kezdte el egyetemi alapképzését egészségtudomány szakterületen. Az első tanulmänyi évében, párkapcsolata kezdetén lett várandós. Hosszas tépelődés után feladta egyetemi tanulmányait, mert a felsőoktatásban való részvételt nem látták összeegyeztethetőnek a családanyai szereppel — noha családja támogatta volna a folytatást. + 15 +

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.19 MB
Permalink zum JPG
022_000171/0016.jpg
Permalink zur OCR
022_000171/0016.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu