Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000171/0000

Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Biró Enikő, Drjenovszky Zsófia, Hegedűs Rita, Hires-László Kornélia, Mikó Fruzsina, Sántha Ágnes, Sztáray Kézdy Éva, Tóth-Batizán Emese
Cím (EN)
Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
Tudományterület
Társadalomtudományok / Social sciences (12740), Szociológia / Sociology (12846)
Sorozat
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000171/0011
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 12 [12]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000171/0011

OCR

SZTÁRAY KÉZDY ÉvA — DRJENOVSZKY ZSÓFIA — DURÁCZKY BÁLINT 1. Milyen tényezők gátolják a gyermekvállalást, gyermeknevelést a felsőoktatási tanulmányok idején? 2. Hogyan lehetne olyan támogatást biztosítani, ami ösztönzőleg hatna a családosok részvételére vagy a tanulmányok alatti családalapításra? A kutatás három fázisra épül: a kutatási lépések megvalósítása, a beavatkozástervezés, végül az értékelési feladatok megfogalmazása. Az első fázisban a projektben részt vevő négy egyetemen két-két fókuszcsoportos beszélgetést folytattak le az egyetemek kutatói kisgyermeket nevelő egyetemi hallgatókkal. Jelen kötet az első és a második fázis kutatási eredményeit mutatja be. Az elsőként olvasható két esettanulmánnyal célunk az, hogy rávilágítsunk a vizsgált téma fontosságára és relevanciájára. Ezt követően a tudományos szakirodalmi összegzéssel a kutatás elméleti alapjait fektetjük le, és összegezzük korábbi hasonló nemzetközi és hazai kutatások eredményeit. A módszertani fejezetben részletesen bemutatjuk a kutatás első fázisában alkalmazott fókuszcsoportos kutatás módszertanát, és hogy pontosan hogyan zajlott a mintavétel a négy egyetemen. Ezt követően — külön-külön fejezetekben — ismertetjük az egyes felsőoktatási intézmények tapasztalatait, melyeknek legfőbb tanulságait emeljük ki az összegző fejezetben. Végezetül a kötetet záró fejezetben a gyakorlatban is megvalósítható javaslatokat foglaltuk össze. Kötetünk így nemcsak az említett Erasmus-t projekt eredményeibe nyújt részletes bepillantást, hanem minden felsőoktatási intézmény számára hasznos útmutatókkal, javaslatokkal szolgálhat annak érdekében, hogy azok befogadó tanulási környezetet biztosíthassanak a gyermeket nevelő hallgatók számára. +10 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
828.69 KB
Permalinkből jpg
022_000171/0011.jpg
Permalinkből OCR
022_000171/0011.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde