OCR
CSALÁDBARÁT EGYETEMEK. ÁZ EGYETEM MINT BEFOGADÓ TANULÁSI KÖRNYEZET egyik külön épületben helyezkedik el, ezenkívül egy konferenciaközpont, egy sportcsarnok, valamint egy kollégium is rendelkezésére áll az egyetemi polgároknak. Az egyetemi alkalmazottak száma a legutolsó, 2024. októberi kimutatás szerint: 223 fő, ebből 127 fő oktatói és 96 fő nem oktatói személyzet. Az egyetemi hallgatók száma 1632, ebből 1183 fő nappali, 449 fő pedig levelező tanrendben tanul. A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola megalakulása 1993—-1994ben kezdődött, amikor még Kárpátaljai Magyar Tanárképző Főiskolaként működött a Nyíregyházi Főiskola égisze alatt. 1996-ban kapta meg működésének hivatalos engedélyét az Ukrán Oktatási Minisztériumtól. Ezt követően a Rákóczifőiskola számos átalakuláson ment keresztül, és működésével nemcsak a felsőoktatást biztosítja Ukrajnában, Kárpátalján, de mellette az óvodától egészen a középfokú oktatásig létrehozott egy saját intézményhálózatot, és ezzel párhuzamosan tehetséggondozást, illetve művészeti oktatást biztosító alegységeket. A felsorolt intézmények, illetve impozáns épülete miatt a főiskola minden rendezvény megszervezésében központi szereppel bír Beregszászon és a térségben egyaránt. Jelenleg az orosz-ukrán háború alatt is képes biztosítani a jelenléti oktatást, illetve a hadiállapot miatt bevezetett szigorítások és korlátozások betartása mellett igyekszik a háború kitörése előtti körülményeket megteremteni. A 2023/2024-es tanévben 1698 hallgató tanult a főiskolán, ebből 1014-en nappali, 684-en pedig levelező tagozaton. Az intézmény alap- és mesterképzési szinten különböző szakokat kínál, továbbá lehetőséget és helyszínt biztosít más, elsősorban magyarországi egyetemek kihelyezett képzéseinek is. Az előbbiekből látszik, milyen változatos azon egyetemek köre, melyek a kutatás információforrását biztosították. A projekt keretében lezajlott kutatások kulcsfontosságú szerepet játszhatnak a felsőoktatásban részt vevők gyermekvállalását támogató szakpolitikai beavatkozások kialakításában és megvalósításában. Eredményei betekintést nyújtanak a családos, gyermeket nevelő egyetemi hallgatók életkörülményeibe, prioritásaiba és kihívásaiba, lehetővé téve a döntéshozók számára, hogy célzott és hatékony intézkedéseket hozzanak. A projekt keretében végzett felmérés eredményei alapján a döntéshozók képesek lesznek olyan szakpolitikai beavatkozásokat kialakítani, amelyek közvetlenül támogatják az egyetemi hallgatókat a gyermekvállalásban és -nevelésben. Ilyen értelemben kézzelfogható célunk, hogy megalapozzuk a felsőoktatási intézmények hatókörében tervezhető beavatkozásokat. A kutatás során a következő két fő kérdés megválaszolása és megértése volt a cél: