Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000167/0000

Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Hadnagy József
Cím (EN)
Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
Tudományterület
Szociális innováció / Social innovation (12868), Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847), Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
Sorozat
Eszterházy Könyvtár. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000167/0023
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 24 [24]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000167/0023

OCR

22 | I. ELMÉLETI KÔZELÎTÉSEK Amikor pszichológiai szakirodalom csoportról beszél, általában a kiscsoportot érti alatta, ami 5-15 fő közötti taggal rendelkezik. (Pataki 1980) A szociálpedagógus által vezetett csoportok esetében is ezt a mennyiségi meghatározást vesszük át. Schaffer és Galinsky a pszichológiai kiscsoportok sajátosságai között az alábbiakat emelik ki: e , meghatározott létszám, e kijelölt vezető, akinek az interakciók szervezésében elengedhetetlen szerepe van, és tudja annak tartalmát is (célja van), e kísérlet arra, hogy a tagok jelentős érzelmi élményhez jussanak, ami döntő lehet a változás, az új tanulás szempontjából" (Schaffer és Galinsky 1989). A fentieket figyelembe véve megállapíthatjuk, hogy a szociálpedagógus által vezetett csoportok esetében a csoport egy speciális szerveződés, amelyben meghatározott számú tag olyan célok elérésén dolgozik, amelyek nagyon hasonlóak, -— de az egyéni élethelyzetek különbözőségéből adódóan - mégis eltéréseket mutatnak. A csoport vezetője feladatokon keresztül, irányított interakciók szervezésével segíti a tagokat a feladatok elvégzésében, a tapasztalatok átgondolásában, hogy azokat később a mindennapi életükbe beépítve hasznosíthassák. Természetesen rengetegitt használt fogalom kifejtésre vár annak érdekében, hogy pontosítani lehessen az általunk használt csoportfogalom minden részletét, és eztmegis tesszük a tanulmány későbbi fejezeteiben. Előbb azonban tekintsük át a csoportmunkához kapcsolódó fogalmak, összetevők fejlődését, tartalmának változásait. 1.2. A csoportmunka kialakulása és fejlődése A csoport elméleti megközelítéseinek első próbálkozásai a szociológia területén alakultak ki. Le Bon arról beszélt, hogy ,a tömegben az egyéntől eltérő viselkedés jelenik meg, ami a tömegléleknek köszönhető. A tömegben megindul egy fertőzés, ami megváltoztatja az egyén viselkedését" (Le Bon 1913). McDougall bevezette a , csoport-egész" fogalmát. A tömeget szembeállította a szervezett kisebb csoporttal, amely hatékonyan tud cselekedni (McDougall 1920).

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
985.88 KB
Permalinkből jpg
022_000167/0023.jpg
Permalinkből OCR
022_000167/0023.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde