Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000167/0000

Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Hadnagy József
Cím (EN)
Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
Tudományterület
Szociális innováció / Social innovation (12868), Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847), Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
Sorozat
Eszterházy Könyvtár. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000167/0013
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 14 [14]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000167/0013

OCR

12 ] Előszó jutottam, hogy sokproblémás közösségek esetén az igényekre alapozó beavatkozások közösségi alapú szolgáltatásfejlesztésekkel munkálhatók ki. Ennek általános folyamatát mutatom be, megerősítve a fórumok szerepét, amelyek alapjául szolgálnak a közösség igényeire adott intervenciók kimunkálásának. Ebben a tevékenységrendszerben az , aktív mag" létrejöttének kiemelt jelentősége van. Az aktív mag által mozgatott, bevont közösséggel való munka új megvilágításba helyezi a közösségfejlesztési folyamat eddig megismert lépéseit. A tanulmány végén az aktív mag létrejöttének módszertani elemeit összegzem. Az ötödik cikk szorosan kapcsolódik az előzőhöz: az elméleti áttekintésben bemutatott folyamatokat és technikákat terepen zajló közösségfejlesztési projektben szerezett tapasztalataim alapján világítom meg gyakorlati kontextusban. Több mint hat éve vagyunk jelen kollégáimmal az egri Szala városrészben, ahol közösségfejlesztésre alapozó szolgáltatásfejlesztést hajtunk végre. Az előző cikkben vázolt elméleti lépéseket (felkérés, interjú, az ajtótól ajtóig kérdőív, aktív mag alakulása, vezetői szerepkör módosulása, eredmények értékelése és kommunikációja stb.) a szalai közösségfejlesztési projekt tükrében töltjük fel terepen szerzett valós tapasztalatokkal. A közösségfejlesztés folyamatának bemutatása, a terepen megszerzett tapasztalatok elemzése, értelmezése nagyban elősegítheti a leendö szociälpedagögusok erdeklödesenek felkelteset ezen munkaforma iränt. Az elméleti és módszertanokat bemutató rész után egy harmadik elem is megjelenik a könyvben, ez pedig a kutatási tevékenységhez kapcsolódik. Megfelelő elméleti megalapozottság birtokában a segítő a módszertani repertoárjával professzionális módon képes a segítés során feltárulkozó lehetőségek meglátására, megláttatására, és úgy tud beavatkozásokat szervezni, hogy az az igényekre alapozva segíti a kliens (egyén, csoport, közösség) autonóm önmegvalósítási törekvéseit, és képessé válik a problémamegoldásra. A kutatás nagyon fontos eleme egy professzionálisan működő segítő tudásának. Kutatási eredményekkel alátámaszthatjuk beavatkozásaink eredményességét; tendenciákat rajzolhatunk ki, amelyek befolyásolhatják későbbi beavatkozásainkat, vagy akár alapját képezhetik egy beavatkozási terv megalkotásának; ugyanakkor nagyon fontos eleme, alapja a szakma fejlődését elősegíteni kívánó oktatási anyagok megalkotásának is. A kutatás eredményei képzési modellhez, tanegységhez kapcsolódó oktatási segédanyagokhoz, esetleg új szervezetek létrehozásához vezetnek. Ez történt Egerben. A Szociálpedagógia Tanszéken működő kutatócsoport munkájának köszönhetően a kötet utolsó három tanulmánya olyan kutatási eredményekre alapozó részeket tartalmaz, amelyek szorosan kapcsolódnak a szociálpedagógus-képzéshez, a segítő szakember által megvalósított esélynöveléshez, és egy olyan szervezet - a Roma Szakkollégium — működéséhez is, amelyet egységünk 12 éve gondoz.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.35 MB
Permalinkből jpg
022_000167/0013.jpg
Permalinkből OCR
022_000167/0013.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde