Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000163/0000

Élettörténeti társadalomkutatás. Elméleti és empirikus megközelítések

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Bögre Zsuzsanna
Cím (EN)
Biographical Social Research. Theoretical and empirical approaches
Tudományterület
Szociológia / Sociology (12846)
Sorozat
Ars Sociologica
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000163/0021
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 22 [22]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000163/0021

OCR

20 Élettörténeti társadalomkutatás — kora gyermekkor: események, szereplők, elvárásrendszerek; — iskoláskor: események, szereplők, elvárásrendszerek; — serdülőkor: események, szereplők, elvárásrendszerek; — fiatal felnőttkor: események, szereplők, elvárásrendszerek; — munkásévek, családalapítás: események, szereplők, elvárásrendszerek. A sorsfordulókról is készíthetünk vázlatos kronológiát. Az interjúk, élettörténetek legradikálisabb és egyben legrészletesebb pontjai az egyéni élet sorsfordulóiról szólnak. Ezekből a történetekből tudhatjuk meg az elemzés során, hogy hogyan értelmezi az alany élete fordulópontjait, mire vezeti vissza az események bekövetkezését, mit gondol utólag róluk. Az alkalmazkodási stratégiákból is összeállíthatunk egy kronológiát. Az adaptáció mint megfigyelési szempont elvezet bennünket a sorsfordulók előtti és utáni életfeltételek, magatartások összehasonlításához. Olyan kérdések merülnek fel, hogy milyen viselkedési változásokon ment keresztül az egyén a különböző életszakaszaiban, mennyiben tekinthető a változás általánosnak, mennyiben egyedinek. Alkalmazkodási stratégia a sorsfordulók közötti viselkedésmódban jelenik meg. Milyen szerepeket vállal az interjúalany környezetében, s hogyan jut ezekhez a szerepekhez? Hogyan értelmezi saját szerepeit? FELHASZNÁLT IRODALOM Atkinson, R. (1998): The Life Story Interview. Thousand Oaks - London - New Delhi: Sage Bausinger, H. (1988): Constructions of Life. In Hofer T. - Niedermüller P. (szerk.): Life History as Cultural Construction/Performance. Budapest: MTA Bertaux, D. (szerk.) (1981): Biography and Society. The Life-History approach in the social sciences. London - Beverly Hills: SAGE Best, J. (2009): Critial Thinking about Statistics. In Charon, J. M. - Vigilant, L. G. (szerk.) The Meaning of Sociology. A Reader. Ninth Edition. Upper Saddle River - New Jersey: Pearson Prentice Hall, 13-17. o. Bruner, J. (2001): A gondolkodas két formäja. In Läszlö, J. - Thomka, B. (szerk.) Narrativäk 5. Narrativ pszicholégia. Budapest: Kijárat Kiadó, 27-58. o. Bruner, J. - Lucariello, J. (2001): A viläg narrativ üjrateremtese a monolögban. In Läszlö, J. - Thomka, B. (szerk.) Narrativak 5. Budapest: Kijärat Kiadö, 131-157. o. Denzin, N.K. (1989): Interpretive Biography. Newbury Park - London - New Delhi: SAGE Glen, E. (1981) History and The Life Course. In Bertaux, D. (szerk.): Biography and Society. Beverly Hills (Ca): SAGE, 77-111. o. Kohli, M. (1981): Biography: Account, Text, Method. In Bertaux, D. (szerk.): Biography and Society. Beverly Hills (Ca): SAGE, 61-75. o. Küllös I. (1982): Az eletrajzi mödszer (Tanulmänygyüjtemeny). Budapest: MTA László J. (19999: Identitás és szociális reprezentációk. Magyar Pszichológiai Szemle LIV. (I.), 5-18. o.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.11 MB
Permalinkből jpg
022_000163/0021.jpg
Permalinkből OCR
022_000163/0021.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde