OCR
Tartalom I. ELŐSZÓ: HOSSZÚ ÚT A LITERÁLIS ELEMZÉSTŐL AZ INTERPETÁCIÓIG 7 II. BIOGRÁFIAI ELMÉLETEK 13 II.1. Az élettörténeti módszer elméletben és gyakorlatban -— feldolgozási szempontok 15 II.2. Az élettörténei módszer helye és szerepe a szociológiában 22 II.3. Egy paradigmavita tanulságai a biográfiában 36 II.4. Tények és/vagy fikciók a biográfiában 48 II.5. Identitás és élettörténet 55 III. TRAUMÁK SZEREPE AZ ÉLETTÖRTÉNETEKBEN EMPIRIKUS MEGKÖZELÍTÉSEK 69 III.1. Egy esztergomi főispán politikai életútja és annak értelmezése. ,Zeőke nem adja fel..." 71 III.2. Kuláküldözés és egyházüldözés Besenyőtelken — mikrotörténeti megközelítés 95 III.3. A felejtés avagy a , szelektív" emlékezés dinamikája egy trauma feldolgozása kapcsán 118 III.4. Vámos Erzsébet", a hálózat foglya 140 III.5. , Az én korosztályom az egy ilyen mosolytalan korosztály..." 157 III.6. 56-os amerikai magyarok óhazaképe és a helyvesztés lépései 184 III.7."56-osok gyermekei Amerikában. Élettörténeti perspektíva a második generáció szülő-gyerek kapcsolatáról és társadalmi beilleszkedéséről 200 IV.A VALLÁSOSSÁG ÉLETTÖRTÉNETI FELDOLGOZÁSA 219 IV.1. , Lebegés a létben..." Berta nővér titkos élete 221 IV.2. Megtérés és identités a Hare Krishna-mozgalomban elettörteneti esetelemzes 233