Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000158/0000

Fiatal kutatóink II. Az Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program a Károlin, 2024/2025

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Balogh Péter, Bandor Zoltán, Bödő Krisztián, Csík Ádám Lajos, Dauner Bernát, Dorang Zsanett, Ipolyi Dóra, Kalauz Boróka Petra, Kovács Noémi, Mátyás Anna Réka, Mérész Anna, Páll László, Péntek Dániel Gábor, Prontvai Vera, Szabó Karina Brenda, Szabó Panni Luca, Szabó Szilárd Ferdinánd, Székely Botond Márk, Széll Veronika, Sziládi Levente Szabolcs, Tikász Ábel, Timári Krisztián Attila, Török Csanád, Veres Ábel Áron, Zatykó Zsófia
Cím (EN)
Our Young Researchers II. The University Research Scholarship Program at Károli, 2024/2025
Tudományterület
Jogtudomány / Law (12870), Teológia / Theology (13036), Történettudomány / History (12970)
Sorozat
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000158/0037
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 38 [38]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000158/0037

OCR

IPOLYI DÓRA diakónia és ápolás szakos hallgatók alkották. A minta nem reprezentatív, de célzott, az adott képzési területek hallgatóira fókuszált. Az adatfelvételben részt vevők önkéntesen döntöttek a kitöltés mellett, ami biztosította az etikai elvárásoknak megfelelő, anonimitáson alapuló részvételt. A vizsgálatban összesen 138 hallgató vett részt, akik közül 122 nő és 16 férfi. A mintában szereplő hallgatók képzési formáját tekintve 31 fő nappali tagozatos, míg 107 fő levelező tagozatos hallgató volt. A résztvevők szak szerinti megoszlása a következőképpen alakult: 44 fő szociális munkás, 47 fő szociálpedagógus, 43 fő ápoló, valamint 4 fő diakónus szakos hallgató. Az évfolyam szerinti eloszlás alapján 80 hallgató elsőéves, 53 másodéves, míg 5 fő harmadéves hallgató volt. Tekintettel arra, hogy a képzések időtartama három és fél év, aktív, végzős hallgató nem szerepelt a mintában. A hallgatók életkora széles skálán mozgott: a legfiatalabb résztvevő 19, a legidősebb pedig 63 éves volt. Az életkor szerinti átlagszámítás alapján a vizsgálati minta átlagéletkora 50 év. Emellett elmondható, hogy a mintában szereplők közül 58 főnek nincsen még gyermeke. Párkapcsolati értékek A vizsgálat egyik lényeges kérdésköre arra irányult, hogy feltérképezze a segítő szakmákra készülő hallgatók által preferált párkapcsolati értékeket. Ennek érdekében a résztvevőknek tíz, a párkapcsolatok szempontjából releváns értéket kellett rangsorolniuk fontosság szerint. Az eredmények alapján jól körvonalazhatóvá vált, hogy a válaszadók számára mely értékek bírnak kiemelt jelentőséggel a romantikus kapcsolatokban. A hallgatók válaszai egyértelműen az őszinteséget helyezték a középpontba: az összes válaszadó több mint fele (52,296) az első helyre rangsorolta ezt az értéket, míg további 26,196 a második, és 12,396 a harmadik legfontosabb párkapcsolati tényezőként jelölte meg. Így összesen a válaszadók 90,696-a a három legmeghatározóbb érték egyikeként tekint az őszinteségre. Ez az arány különösen figyelemre méltó, hiszen azt mutatja, hogy a párkapcsolatokban a bizalom, a nyíltság és a transzparens kommunikáció kulcsszerepet játszanak a fiatal felnőttek érzelmi elvárásrendszerében. Az őszinteséget a hűség és a tisztelet követték a rangsorban. Ezek az értékek a stabilitás, az elköteleződés, valamint az egymás iránti erkölcsi és érzelmi felelősségvállalás fontosságát hangsúlyozzák. A hűség mint párkapcsolati alapelv a lojalitásra és a kizárólagosságra vonatkozó elvárásokat tükrözi, míg a tisztelet a kölcsönös megbecsülés, határismeret és partnerség szempontjából releváns. A +36 »

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.16 MB
Permalinkből jpg
022_000158/0037.jpg
Permalinkből OCR
022_000158/0037.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde