Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000158/0000

Fiatal kutatóink II. Az Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program a Károlin, 2024/2025

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Balogh Péter, Bandor Zoltán, Bödő Krisztián, Csík Ádám Lajos, Dauner Bernát, Dorang Zsanett, Ipolyi Dóra, Kalauz Boróka Petra, Kovács Noémi, Mátyás Anna Réka, Mérész Anna, Páll László, Péntek Dániel Gábor, Prontvai Vera, Szabó Karina Brenda, Szabó Panni Luca, Szabó Szilárd Ferdinánd, Székely Botond Márk, Széll Veronika, Sziládi Levente Szabolcs, Tikász Ábel, Timári Krisztián Attila, Török Csanád, Veres Ábel Áron, Zatykó Zsófia
Title (EN)
Our Young Researchers II. The University Research Scholarship Program at Károli, 2024/2025
Field of science
Jogtudomány / Law (12870), Teológia / Theology (13036), Történettudomány / History (12970)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000158/0025
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 26 [26]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000158/0025

OCR

BANDOR ZOLTÁN Elmondásuk szerint a tanulás és az önfejlesztés kulcsszerepet játszott abban, hogy javítani tudtak egzisztenciális helyzetükön, és előre tudtak lépni a boldogulás útján: , A tanulás mindenre gyógyír. Folyamatosan képeznünk kell magunkat, hogy lépést tartsunk." A Romaster program interjúalanyok életében betöltött szerepét illetően elmondható, hogy a kutatásban részt vevők különböző módokon kerültek kapcsolatba a Romaster programmal: ketten tanáraik révén, ketten édesanyjuk segítségével, míg egyikük saját maga talált rá a szervezetre. Valamennyien kiemelték, hogy az anyagi támogatás jelentős segítséget nyújtott számukra a tanulmányaik során. Ugyanakkor hosszú távú fejlődésük szempontjából még fontosabbnak tartották a mentorálást, valamint a program által biztosított lehetőséget a szakmai kapcsolati háló kiépítésére, amelyek hozzájárultak személyes és szakmai előrehaladásukhoz: , A legfontosabb, hogy az anyagi támogatás mellett egy olyan mentort kaptam, akivel a mai napig jó kapcsolatban vagyunk, és mai napig, bár már nem mentrom, de még mindig támogat a munkámban az élet minden területén, amiért nagyon hálás vagyok." ÖSSZEGZÉS, KÖVETKEZTETÉSEK ÉS JAVASLATOK Az önbevalláson alapuló adatok nem tükrözik pontosan a cigány népesség számát, de fontos tendenciák így is kirajzolódnak. A család kulcsszerepet játszik a szocializációban, de a korai életszakaszban a biztonságos, minőségi intézményi környezet is elengedhetetlen. A cigányság helyzetét elsősorban a lakóhely, iskolai végzettség és egzisztenciális viszonyok határozzák meg. A hátrányos helyzetű térségekben élők gyakran szegregált iskolákba járnak, ahol korlátozott a továbbtanulási lehetőség. Bár nőtt a közép- és felsőfokú tanulmányokat folytatók száma, a korai iskolaelhagyás továbbra is jelentős. Ezt ösztöndíjak és mentori támogatás enyhítheti, melyek az identitás megerősítését és a társadalmi beilleszkedést is elősegítik. A cigány fiatalok iskolai sikertelenségének felszámolása komplex beavatkozámr sokat igényel: a családi és intézményi kapcsolatok erősítését, a szociális és nyelvi hátrányok csökkentését, az iskolák minőségének javítását, valamint az előítéletek megszüntetését." A megoldás kulcsa lehet az inkluzív szemlélet és a tehetséggondozás módszereinek alkalmazása. 26 Babusik (szerk.): A romák esélyei Magyarországon, 50-60. . 24 »

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.06 MB
Lien permanent vers jpg
022_000158/0025.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000158/0025.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu