Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000158/0000

Fiatal kutatóink II. Az Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program a Károlin, 2024/2025

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Balogh Péter, Bandor Zoltán, Bödő Krisztián, Csík Ádám Lajos, Dauner Bernát, Dorang Zsanett, Ipolyi Dóra, Kalauz Boróka Petra, Kovács Noémi, Mátyás Anna Réka, Mérész Anna, Páll László, Péntek Dániel Gábor, Prontvai Vera, Szabó Karina Brenda, Szabó Panni Luca, Szabó Szilárd Ferdinánd, Székely Botond Márk, Széll Veronika, Sziládi Levente Szabolcs, Tikász Ábel, Timári Krisztián Attila, Török Csanád, Veres Ábel Áron, Zatykó Zsófia
Cím (EN)
Our Young Researchers II. The University Research Scholarship Program at Károli, 2024/2025
Tudományterület
Jogtudomány / Law (12870), Teológia / Theology (13036), Történettudomány / History (12970)
Sorozat
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000158/0023
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 24 [24]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000158/0023

OCR

BANDOR ZOLTÁN a felsőoktatásban. Továbbá az oktatás mint társadalmi mobilitási eszköz szerepét kívánja hangsúlyozni, és javaslatokat tesz arra, hogyan lehetne csökkenteni az oktatási esélyegyenlőtlenségeket, valamint igyekszik hozzájárulni olyan stratégiák kidolgozásához, amelyek elősegítik a cigány fiatalok inklúzióját és sikeres oktatási pályafutását. Kutatási kérdések és hipotézisek Kutatásom fő kérdése, hogy , Milyen, a társadalmi mobilitást segítő és/vagy hátráltató tényezők vannak, voltak jelen a felsőfokú tanulmányokat folytató vagy már felsőfokú végzettséggel rendelkező hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű családból származó, magukat cigány nemzetisghez tartozónak valló fiatalok körében?" E felvetésnek a továbbgondolását követően a következő előzetes felvetéseket határoztam meg: 1. A cigányság helyzete komplex, a legkirekesztettebb társadalmi réteg Magyarországon. 2. Egy támogató és a tanulást hitelesen értéknek, elvárásnak tekintő családi háttér kulcsa lehet egy felsőfokú végzettség megszerzésének. 3. A cigány fiatalok felsőoktatási alulreprezentáltságát vizsgálva az egyenlő esélyek meglétéről és/vagy hiányáról érdemes beszélni — képességbeli különbségekről nincs szó. 4. A nagymértékű lemorzsolódás mögött az anyagi problémák és az előítéletes iskolai környezet állnak. 5. A HBLF-Romaster Alapítványhoz hasonló kezdeményezések az anyagi terhek viselésében jelentenek legnagyobb segítséget. A kutatás módszertana A mintavétel során kvalitatív kutatási módszert alkalmaztam: narratív életútinterjúk kerültek felvételre a HBLF-Romaster Alapítvány öt diákjával. A rendelkezésre álló mintavételi keretet 85 fő alkotta, közülük azok a diákok alkotják a végleges mintát, akik a leghosszabb ideje a Romaster program támogatott diákjai, a legtöbb képzési szinten tagjai voltak a projektnek. Ez alapján négy olyan diákot választottam ki, akik a középiskolai tanulmányaik óta, egészen a mesterdiploma megszerzéséig részt vettek a programban, valamint egy olyan diákot, aki az alapképzéstől a PhD fokozatszerzésig az Alapítvány támogatottja volt. s 22 e

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
989.92 KB
Permalinkből jpg
022_000158/0023.jpg
Permalinkből OCR
022_000158/0023.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde