Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000149/0000

Antifilozófusok II. Radikális gondolkodás a művészet tükrében

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Kocziszky Éva
Title (EN)
Antiphilosophers II. Radical Thinking Reflected in Arts
Field of science
Filozófia, filozófiatörténet / Philosophy, history of philosophy (13033)
Series
SZFE Könyvek
Type of publication
monográfia
022_000149/0035
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 36 [36]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000149/0035

OCR

ANTIFILOZÓFUSOK II. tani!” — Krisztus utolsó szavai a kereszten azt tanúsítják, hogy Isten a Fiában saját magától vett távolságot, azért, hogy a hamis szeretetet, amely mindig kompromisszummal és közönségesen végződik, a valóssal cserélje fel." „Eli, Eli, lama szabaktäni!” - ez az egyetlen eredeti arámi mondat, amely Jézustól az ő anyanyelvén a tudósításokban fennmaradt. Isten nem kísérti az embert, de kisértheti önmagät: „God was forsaken of God", Ő nem fordul el soha az embertől, azonban elfordul önmagától, amikor érte meghal. Míg a modern filozófiák láncolatok, érvel Chesterton, amelyek összekötnek, addig a kereszténység kard, amely elválaszt és megszabadít. Elválasztja az életet a haláltól, az efemert, a bomlásnak indultat az örökké valótól, a hazugságot az igazságtól. Máté evangéliuma a passió e pillanatában a világ széteséséről, darabokra hasadásáról tudósít, egy olyan világrengésről, amely alapjaiban fordítja fel az addig ismert világot: , És íme a templom kárpitja a tetejétől az aljáig kettéhasadt. A föld is megindult, és a sziklák megrepedeztek. A sírok megnyíltak, és sok elhunyt szentnek a teste feltámadt” (Mt 27,51-52). Az igazi szeretet ellenben mindig áldozattal, önfeláldozással, ,, vérontassal” jár. Mig a ,,buddhizmus modern pantheizmust és immanenciát kínál, a kereszténység humanitást, szabadságot és szeretetet. A szeretet személyiséget kíván, azért a szeretetet egyben elválasztást követel. Ebben mutatkozik meg a szakadék a buddhizmus és a kereszténység között. A buddhista és a teozófus személyisége az elbukott ember, az ő világ-lelkük azt kéri az embertől, hogy belevesse magát. A kereszténység isteni centruma ezzel szemben kivetette az embert magából, azért, hogy szerethesse”. Az evangéliumok szeretetelve tehát paradox, el kell határolnunk a szeretet köznapi fogalmától. , Való igaz, hogy létezik olyan dolog, amit pontatlanul szeretetnek hívnak: azokat a szegényeket illeti meg, akik kiérdemlik. Ám a szeretet, amely azokat illeti meg, akik érdemesek rá, egyáltalán nem szeretet, hanem csak igazságosság. Az érdemteleneknek van reá szükségük." Nem szabad összekeverni ezt az önmagában iszonyatos képzetet, hogy Isten a kereszten elhagyja önmagát, a , Nemo contra deum nisi deus ipse" goethei lázadásával (magyarul kb. , Szemben Istennel csak Isten állhat"). 34

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2671 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.16 MB
Permalink zum JPG
022_000149/0035.jpg
Permalink zur OCR
022_000149/0035.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu