Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000145/0000

Algorythmics: Technologically and Artistically Enhanced Computer Science Education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Zoltán Kátai
Sorozat
Sapientia Books. Natural Sciences
022_000145/0005
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 6 [6]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000145/0005

OCR

CONTENIS 1 Introduction....................................,.,.,.,....... 17 1.1 AlgoRythmics: An award-winning project....................... 18 1.2 The AlgoRythmics research group ............................. 19 2 Multi-sensory computer science education ......................... 21 2.1 Difficulties in teaching-learning programming.................... 21 2.2 Brain-based (multi-sensory) learning ........................... 22 2.2.1 Memory and multi-sensory learning......................... 24 2.3 Technologically enhanced multi-sensory learning................. 25 2.3.1 Hybrid/blended learning.................................. 25 2.4 Multimedia and multi-sensory learning at all levels ............... 26 2.5 Multi-sensory learning through arts ............................ 27 2.5.1 Combining science education with arts ...................... 28 2.5.1.1 Science education on stage............................. 28 2.5.1.2 Arts in science classrooms ............................. 29 2.6 On the role of senses in education ............................. 30 3 Seeing, hearing, and touching computer algorithms (Study 1).......... 31 3.1 Anatomy of simple algorithms ................................ 31 3.2 Software tool .............................................. 33 3.3 Suggested syllabus.......................................... 35 3.4 The experiment ............................................ 38 3.4.1 Results and discussion ................................... 39 4 Playing recursive scenarios (Study 2) ............................. 43 4.1 Teaching/learning recursion .................................. 43 4.1.1 How to teach recursive procedure design?.................... 43 4.1.2 How to teach recursive function design? ..................... 45 4.2 How can the presented methods be improved by kinaesthesia? ...... 46 4.3 How can the presented methods be improved by audio-visual elements? .................................... 48 4.4 Software tool and suggested syllabus ........................... 50 4.5 The experiment ............................................ 52 5 Dancing sorting algorithms (Study 3).............................. 55 5.1 Software tool and suggested syllabus ........................... 56 5.2 The experiment ............................................ 57

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
825.03 KB
Permalinkből jpg
022_000145/0005.jpg
Permalinkből OCR
022_000145/0005.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde