Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000134/0000

Színházpedagógiai körkép

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Bethlenfalvy Ádám, Cziboly Ádám, Gemza Melinda, Golden Dániel, Kiss Gabriella, Szemessy Kinga, Végvári Viktória
Title (EN)
Educational Theatre Cyclorama
Field of science
Előadóművészet (zene, színháztudomány, dramaturgia) / Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy) (13051)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000134/0034
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 35 [35]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000134/0034

OCR

CZIBOLY ÁDÁM: HOGYAN VÁLTOZOTT A MAGYARORSZÁGI SZÍNHÁZI NEVELÉSI... felnőtteknek készült előadások is képezhetik a nekik szánt programok alapját. Továbbá azokban a színházakban, ahol az aktív , utánpótlásnevelés" (audience development), a színházba járó új közönség bevonzása, , beszoktatása" is feladat, szempont lehet az is, hogy a középiskolás és fiatal felnőtt korosztály már rendelkezik önálló pénzügyi erőforrásokkal, és egyre inkább saját maga dönt szabadidős tevékenységeiről. Ezzel szemben az óvodás és az általános iskolás korosztályok esetében a választás a gondviselő vagy a pedagógus informáltságán, ill. anyagi erőforrásain múlik elsősorban. Egyalkalmas, valamint két- és háromlépcsős programok 2013-ban az egyalkalmas programok aránya magas volt (87,6%), kevesse voltak jellemzöek a ket- (7,6%) vagy häromlepcsös (4,8%) programok. Egy-egy alkalom hosszanak szempontjaböl a legrövidebb program 30, a leghosszabb 360 percig tartott. A leggyakoribb alkalomhossz a 60 perc volt, vagyis a legtöbb program kereken egy öräs volt. 2023-ra ezek az aränyok csak kicsit mozdultak el: a tendencia toväbbra is az egyalkalmas programoknak kedvezett, 187 program (8196) csak egy alkalomból állt. A kétlépcsős programok aránya megduplázódott (1690), míg a háromlépcsős programoké tovább csökkent (3%). A legrövidebb program továbbra is 30 perc maradt, de a leghosszabb 240 percre csökkent. A leggyakoribb alkalomhossz viszont 90 perc lett, vagyis az átlagos programhossz az iskolai időszervezésbe sokkal praktikusabban illeszthető két tanórára (2x45 perc) növekedett, kedvezve ezzel apedagógusok és iskolák felől érkező elvárásoknak. A két- és háromlépcsős programok alulreprezentáltságának hátterében ugyancsak pragmatikus szervezési szempontok állhatnak. Egy székhelyen megtartott színházi előadás előtt vagy után egyszer ellátogatni egy-egy osztályhoz könnyebben megszervezhető, mint külön alkalmat egyeztetni előtte és utána is: emiatt lehet az, hogy a kétlépcsős programok népszerűsége némiképp növekedett, a háromlépcsősöké viszont még tovább csökkent. A programok műfaja és pedagógiai célja A 2023-as adatgyűjtés során a szinhazineveles.hu felületét használtuk, és ez az oldal átvette a 2017-es terminológia munkacsoport javaslatait a színházi nevelési / színházpedagógiai programok műfajainak kategorizálását illetően. A szervezetek önmeghatározása szerint a 2023-ban aktív programok műfaji besorolását a 3. táblázat foglalja össze. 2013-as összehasonlító adataink azért .33 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.15 MB
Lien permanent vers jpg
022_000134/0034.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000134/0034.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu