Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000133/0000

Shakespeare’s Art of Poesy in King Lear. An emblematic mirror of governance on the Jacobean stage

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Judit Mudriczki
Tudományterület
Irodalomtörténet / History of literature (13020)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
022_000133/0022
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 23 [23]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000133/0022

OCR

THE DRAMATURGICAL AND THEATRICAL HERITAGE: A CONTRASTIVE READING OF MAGNYFYCENCE, KING LEIR AND KING LEAR oe> — This chapter juxtaposes the 1608 King Lear Quarto with two other Early Modern plays in order to reach a deeper understanding of the playwright’s craft. One ofthese works has long been regarded as Shakespeare’s immediate textual source, written sometime between 1588 and 1594 by an anonymous playwright®® and published in 1605 as The True Chronicle Historie of King Leir.® The other is John Skelton’s Magnyfycence,*° which Norland calls “the first extant political morality play.” The term “contrastive reading” refers to an interpretive attitude or strategy that does not aim to reach a critical judgment on the aesthetic, educational, ethical, moral, or spiritual values of these works but rather lays King Lear alongside the other contemporaneous plays to demonstrate its distinctive features, and thus to present a historically valid account of Shakespeare’s art. The anticipated outcome of this reading is twofold. On the one hand, the method of reaching back to possible Early Modern dramatic sources establishes the interpretive frame for a historicized understanding of Shakespearean dramaturgy. On the other hand, it may confirm the assumption that King Lear shares certain similarities and shows subtle differences with both works. Obviously, these resemblances are of a different nature, and they thus draw attention to various aspects of Shakespeare’s compositional skills. Grace Ioppolo: “A Jointure more or less:” Re-measuring The True Chronicle History of King Leir and his three daughters, Medieval and Renaissance Drama in England 17 (2005), 165. % Anonymous: The True Chronicle Historie of King Leir, and his three daughters, Gonorill, Ragan and Cordella. As it hath bene diners and sundry times lately acted. LONDON, Printed by Simon Stafford for Iohn Wright, and are to bee sold at his shop at Christes Church dore, next Newsgate Market, 1605. “ John Skelton: Magnyfycence, in Greg Walker (ed.): Medieval Drama: An Anthology, Oxford, Blackwell Publishers, 2000, 349-408. * Howard B. Norland: Drama in Early Tudor Britain, 1485-1558, Lincoln, NB, University of Nebraska Press, 1995, 178. 21.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1831 px
Kép magassága
2835 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
973.24 KB
Permalinkből jpg
022_000133/0022.jpg
Permalinkből OCR
022_000133/0022.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde