Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000130/0000

Positive Education. The axiom of contemporary upbringing and education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Jana Hanuliaková, Dáša Porubčanová
Tudományterület
Education, general (including training, pedagogy, didactics) / Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) (12831), Pedagogy / Pedagógia (12910)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
022_000130/0024
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 25 [25]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000130/0024

OCR

1 POSITIVE PSYCHOLOGY the situation that has arisen, and the current cultural and social system (Zimbardo, 2014; in Zelina, 2018). In contrast, in the Heroic Imagination Project, the author focuses on building a healthy personality, supports the courage of the heroes of ordinary days and draws attention to the apathy of passers-by (bystanders). With the project, the authors cultivate positive patterns in youth (Franco, Allison, Kinsella et al., 2016; Zimbardo, 2014, in Janstova, Slezäckovä, 2018). According to Slezackovä, the research of psychologists from the positive psychology movement also focused on the following aspects of young people’s lives. Table 1. An overview of theoretical and empirical works related to positive psychology Diener, Suh, Lucas, Smith (1999) personal satisfaction, subjective well-being, longterm happiness Peterson (1991) Seligman (1999, 2004) Linley (2010) examination of human optimism, hope, personality and overall happiness, moral aspect of the character Ryan and Deci (1985, 2000) motivation, health psychology Frankla (1994) highlighting human revelation to make sense Rogersa (1995) understanding myself Antonovského (1984) concept of salutogenesis Fromma (2001) love and personality development Pargament (2007) “The father of psychology built on strengths and the grandfather of positive psychology” Seligman (2008) the positive impact of spirituality, Gilman et al. (2009) positive institutions and defining the characteristics of a safe school Ryff (1995) Extended Model of Self-Determination Theory, 6-Factor Model of Psychological Well-being Keyes (2002, 2009) flourishing, that is, flowering, or optimal prosperity Gilman, Huebner, Furlong (2009) implementation of positive psychology into the school process Calhoun, Tedeschi (2006), Joseph (2011) posttraumatic personality development through the lens of positive psychology Davidson (2011) a Fredrickson (2011) brain activity in meditation, evidence-based method Bormans (2016) Slezäckovä (2017) personal well-being through the intervention of the Internet and electronic media .23 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1830 px
Kép magassága
2834 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1004.52 KB
Permalinkből jpg
022_000130/0024.jpg
Permalinkből OCR
022_000130/0024.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde