Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000130/0000

Positive Education. The axiom of contemporary upbringing and education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Jana Hanuliaková, Dáša Porubčanová
Tudományterület
Education, general (including training, pedagogy, didactics) / Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) (12831), Pedagogy / Pedagógia (12910)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
022_000130/0021
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 22 [22]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000130/0021

OCR

POSITIVE EDUCATION — THE AXIOM OF CONTEMPORARY UPBRINGING AND EDUCATION According to Linkins, an important finding in the interventions of VIA’s strengths in secondary education practice is the need to develop and support these positive character traits in high-school students, because these traits are not innate. Positive education aims to reveal, concretize and develop their combination according to the abilities of the adolescent (Linkins et al., 2015, in Moore, 2021). Happiness theory (the real happiness) The main figure of the movement, Seligman created his first theory of true happiness (2002). He divided it into three dimensions: positive emotions, engagement, sense of purpose. It depends on the subjective feeling of the person and expresses authentic decisions in which he feels good and behaves in this way, even in the future, to gain as much happiness as possible. In creating the theory, Seligman also relied on the research of his fellow scientists, such as, in the first dimension, Fredrickson’s (2009) scientific research into positive emotions. In the second dimension of the flow state, Seligman collaborated with psychologist Csikszentmihalyi (2015) (Seligman, 2014). In keeping with the requirements, positive psychology interventions for youth had to make sense. For this reason, Seligman and Peterson identified strengths based on the classification of the subject from surveys of human personalities from diverse cultures. They summarized all available literature and defined a total of twenty-four strengths of human character (Peterson, Seligman, 2004, in Slezäckovä, 2012, 87-91). Taxonomy of strengths of human personality Cognitive area — wisdom and knowledge 1. apply creativity; . encourage curiosity; . Show critical thinking; . have active interest in learning and acquiring new knowledge and skills; . have a meaningful outlook on life. ab WwW hd +20 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1830 px
Kép magassága
2834 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
868.77 KB
Permalinkből jpg
022_000130/0021.jpg
Permalinkből OCR
022_000130/0021.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde