Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000130/0000

Positive Education. The axiom of contemporary upbringing and education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Jana Hanuliaková, Dáša Porubčanová
Tudományterület
Education, general (including training, pedagogy, didactics) / Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) (12831), Pedagogy / Pedagógia (12910)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
022_000130/0013
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 14 [14]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000130/0013

OCR

POSITIVE EDUCATION — THE AXIOM OF CONTEMPORARY UPBRINGING AND EDUCATION Until the end of the 20th century, as it is stated by Kfivohlavy (2010), the interest of psychologists focused on the negative of psychopathological reality. Ihis is confirmed also by Seligmans experience in his professional practice, which focused on achieving the main aim of psychology, which is to alleviate suffering and minimize the effects of patient anxiety by eliminating the cause of the problem (Seligman, 2014). Psychology as a science deals with a wide range of problems and defects in human life, which adversely affect the human psyche, and destroy not only the mental, and physical but also the social side of a person. Positive psychology takes a scientific approach to the study of human thinking, emotion and behaviour, emphasizing strengths instead of focusing on the weak and building the good in life, instead of correcting the bad. 1.1 FOUNDERS OF POSITIVE EDUCATION Positive psychology aims to be able to elevate the lives of ordinary people to a higher quality, instead of bringing those who suffer only to a normal level (Peterson et al., 2008). Figure 1. (From above and from left:) Martin Seligman, Sonja Lyubomirsky, Ed Diener, Mihaly Csikszentmihalyi. Down: Barbara Fredrickson. Live Happy magazine, October 2013, Bill Cahalan Decades before the definition of positive psychology, the following researchers devoted themselves to this area in terms of theoretical reflections as well as practical approaches: + 12 e

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1830 px
Kép magassága
2834 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
913.59 KB
Permalinkből jpg
022_000130/0013.jpg
Permalinkből OCR
022_000130/0013.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde