Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000130/0000

Positive Education. The axiom of contemporary upbringing and education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Jana Hanuliaková, Dáša Porubčanová
Tudományterület
Education, general (including training, pedagogy, didactics) / Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) (12831), Pedagogy / Pedagógia (12910)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
022_000130/0006
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 7 [7]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000130/0006

OCR

CONTENTS —~<~o»—___ Introduction .............................,.,..,,,4.,,4444440.. 7 1 Positive psychology. Theoretical—philosophical basis of positive education ....................................... 11 1.1 Founders of positive education ............................... 12 1.2 Positive psychology movement ............................... 14 1.3 Theories and research related to positive psychology ............ 15 2 Positive education. Paradigm of contemporary education ............ 25 2.1 Principles of positive education .............................. 27 2.2 Positive education and school success ......................... 29 2.3 Positive education and undesirable behaviours ................. 30 2.4 Intervention programs in the school environment .............. 31 3 School — a positive institution ................................... 37 3.1 Positive school and classroom climate ........................ 39 3.2 School as a safe space ...................................... 47 3.3 School as a space for compliance ............................. 53 4 Positive education in pedagogical reality. Research findings .......... 57 4.1 Positive education from the viewpoint of secondary school students ................................ 57 4.2 Positive education from the viewpoint of secondary school teachers ................................ 66 4.3 Didactic work of the teacher and positive psychology ........... 75 4.4 School leadership and positive psychology ..................... 76 Conclusion ..................................................... 77 References ...................................................... 79

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1830 px
Kép magassága
2834 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
637.73 KB
Permalinkből jpg
022_000130/0006.jpg
Permalinkből OCR
022_000130/0006.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde