Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000124/0000

Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban. Trendek, irányadó eredmények, adaptálható jógyakorlatok

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Dringó-Horváth Ida
Cím (EN)
Innovation and Networking for Educational Development in Hungarian Higher Education. Trends, key insights, and adaptable best practices
Tudományterület
Felsőoktatás / Higher education (12836), Oktatáspolitika / Education policy (12075), ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838)
Tudományos besorolás
monográfia
022_000124/0024
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 25 [25]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000124/0024

OCR

Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban ez a korszak az oktatásfejlesztésben érintett felek (oktatásfejlesztők, oktatók, hallgatók) közötti szorosabb együttműködésre, hálózati kapcsolatok kialakítására összpontosított. Az oktatásfejlesztés komplexitása megnőtt, a különböző intézményi egységekkel való szorosabb együttműködés az oktatói és a hallgatói igények minél teljesebb kielégítését célozta. Egyre több nemzeti és nemzetközi oktatásfejlesztési szervezet alakult meg, tapasztalat- és tudásmegosztást, együttműködési lehetőséget biztosítva a komplex feladatok elvégzésére. A folyamat legfontosabb elemeit lásd az alábbi áttekintő ábrán (2. ábra), a nemzeti és nemzetközi hálózatok, projektek, köztük a hazai hálózat megjelenésének feltüntetésével: + A fejlesztés fókusza: tanulásközpontú paradigmaváltás, technológia, teljesitménymenedzsment A fejlesztés fókusza: rendszerek az oktatók pedagógiai + — Nemzeti hálózat: kompetenciájának fejlesztése is Dánia, Finnország, Hollandia, Nemzeti hálózat: Írország, Németország, Norvégia, Nemzetközi hálózat: ICED, 1993 nincs Amerikai Egyesült Államok (POD Svédország, UK, Új-Zéland Network, 1976) " Nemzetközi hálózat: A hálózatosodás korszaka (2000-es évektől) A tanuló korszaka A fejlesztő korszaka (1990-2000) Az oktaté korszaka ESZED) A tudós korszaka (1960-1970) + A fejlesztés fokusza: (1950-1960) komplex, kollaborációt igénylő feladatok (kapacitásproblémák) A fejlesztés fókusza: Nemzeti hálózat: az oktató fejlesztése Egyiptom, Észtország, Horvátország, különböző karrierszakaszokra Izrael, Japán, Kína, Magyarország, s — A fejlesztés fókusza: koncentrálva, egyéni és társas Palesztina, Srí Lanka, Svájc, Szaúdaz oktatók szaktárgyi tudása tanulás Arábia, Tajvan, Thaiföld Nemzeti hálózat: + Nemzeti hálózat: + Nemzetkézi halézat: nincs Ausztrália, Dél-Afrika, Kanada + ISSOTL 2004 Nemzetközi hálózat: + . Nemzetközi hálózat: + AFELT 2014 nincs nincs * CTL-Map 2023 2. ábra. Az oktatásfejlesztő központok öt korszaka Beach (2016) és Dósa (2024) alapján, kiegészített változat, saját szerkesztés A továbbiakban a hálózatok korára jellemző kihívásokat és feladatokat taglaljuk, hiszen jó néhány ország már ebben a korszakban jár, jóllehet Magyarország, több más országgal egyetemben még csak most csatlakozott a folyamathoz (vö. 2 ábra). A hálózatok korának oktatásfejlesztési változásait alapvetően három fontos, világszintű változás határozta meg (Beach és mtsai., 2016): i) az akadémiai munkavállalók profiljának megváltozása a megbízásos jogviszony erősödésével, a diverzebb oktatói összetétellel a nem, a kor, a nemzetiségi hovatartozás, illetve egyéb tényezők terén, ii) a tanulói sikeresség egyre fokozódó középpontba kerülése, illetve iii) a tanítás-tanulás folyamatának erőteljes megváltozása (vö. 1.1. fejezet). + 23 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
993.67 KB
Permalinkből jpg
022_000124/0024.jpg
Permalinkből OCR
022_000124/0024.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde