Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0031
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 32 [32]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000120/0031

OCR

30 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA A súlyozás célja az alapsokaságra vonatkozó becsléseink érvényességének növelése. Ehhez a megvalósult mintát úgy alakítjuk át, hogy bizonyos szempontok szerint reprezentálja a vizsgált populációt (3. táblázat). A súlyozás kialakításakor követtük a mintavételi rétegzés szempontjait. A súlyozást minden évfolyamon külön alkalmaztuk a rétegváltozók mentén: képzéstípus, régió, településtípus, fenntartó típusa. Mindezt iteratív arányos súlyozási módszerrel (Iterative Proportional Fitting) végeztük el, az R program SurveySd csomagját alkalmazva. A súlyok minimumát 0,22-es, a maximumát pedig 4,5 értékben határoztuk meg (2.4. táblázat). 2.4. TÁBLÁZAT A súlyváltozók leíró paraméterei Evfolyam Minimum Maximum Atlag Median Szórás 5. 0,43 3,27 1 1,01 0,38 7. 0,22 4,51 1 0,94 0,97 9. 0,31 4,50 1 0,72 0,77 11. 0,31 4,52 1 0,80 0,75 ADATELEMZÉS, EREDMÉNYEK KÖZLÉSE, ÉRTELMEZÉSE A statisztikai feldolgozás az IBM SPSS programcsomag 28.0 verziójával történt. Az eredmények számításakor minden esetben súlyozott adatokkal dolgoztunk. Az egyes kérdésekre adott válaszoknál a vizsgálatba bevont diákok száma eltérő lehet, mivel a) hiányos kitöltéseket is tartalmazott az adatbázis (nem minden diák adott választ minden kérdésre), valamint b) voltak olyan kérdések (pl. illegális droghasználat, szexuális aktivitás), amelyek a fiatalabb diákokra nem vonatkoztak. Az átláthatóság érdekében minden kérdésnél feltüntettük, hogy hány diák válaszai alapján végeztük el az elemzéseinket. A kutatási jelentés az általunk relevánsnak tartott leíró eredményeket, egyszerű összefüggéseket (átlag - M, szórás - SD, gyakorisági eloszlás — százalékos arány) mutatja be, melyeket egy- és kétváltozós statisztikai módszerekkel számítottunk ki (kétmintás t-próba, függetlenségi teszt - khi-négyzet proba, a skálaváltozók megbízhatósági vizsgálata, azaz a skálák belső konzisztenciájának mutatója, a Cronbach-alfa segítségével). Az eredményeket minden témakörnél megadjuk nem és iskolai évfolyamok szerinti bontásban. Az ábrákon, táblázatokban "-gal jelöltük, ha egy változó mentén szignifikáns különbség (p c 0,01) figyelhető meg. Ahol együttesen

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1913 px
Bild Höhe
2705 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1 MB
Permalink zum JPG
022_000120/0031.jpg
Permalink zur OCR
022_000120/0031.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu