Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0031
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 32 [32]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000120/0031

OCR

30 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA A súlyozás célja az alapsokaságra vonatkozó becsléseink érvényességének növelése. Ehhez a megvalósult mintát úgy alakítjuk át, hogy bizonyos szempontok szerint reprezentálja a vizsgált populációt (3. táblázat). A súlyozás kialakításakor követtük a mintavételi rétegzés szempontjait. A súlyozást minden évfolyamon külön alkalmaztuk a rétegváltozók mentén: képzéstípus, régió, településtípus, fenntartó típusa. Mindezt iteratív arányos súlyozási módszerrel (Iterative Proportional Fitting) végeztük el, az R program SurveySd csomagját alkalmazva. A súlyok minimumát 0,22-es, a maximumát pedig 4,5 értékben határoztuk meg (2.4. táblázat). 2.4. TÁBLÁZAT A súlyváltozók leíró paraméterei Evfolyam Minimum Maximum Atlag Median Szórás 5. 0,43 3,27 1 1,01 0,38 7. 0,22 4,51 1 0,94 0,97 9. 0,31 4,50 1 0,72 0,77 11. 0,31 4,52 1 0,80 0,75 ADATELEMZÉS, EREDMÉNYEK KÖZLÉSE, ÉRTELMEZÉSE A statisztikai feldolgozás az IBM SPSS programcsomag 28.0 verziójával történt. Az eredmények számításakor minden esetben súlyozott adatokkal dolgoztunk. Az egyes kérdésekre adott válaszoknál a vizsgálatba bevont diákok száma eltérő lehet, mivel a) hiányos kitöltéseket is tartalmazott az adatbázis (nem minden diák adott választ minden kérdésre), valamint b) voltak olyan kérdések (pl. illegális droghasználat, szexuális aktivitás), amelyek a fiatalabb diákokra nem vonatkoztak. Az átláthatóság érdekében minden kérdésnél feltüntettük, hogy hány diák válaszai alapján végeztük el az elemzéseinket. A kutatási jelentés az általunk relevánsnak tartott leíró eredményeket, egyszerű összefüggéseket (átlag - M, szórás - SD, gyakorisági eloszlás — százalékos arány) mutatja be, melyeket egy- és kétváltozós statisztikai módszerekkel számítottunk ki (kétmintás t-próba, függetlenségi teszt - khi-négyzet proba, a skálaváltozók megbízhatósági vizsgálata, azaz a skálák belső konzisztenciájának mutatója, a Cronbach-alfa segítségével). Az eredményeket minden témakörnél megadjuk nem és iskolai évfolyamok szerinti bontásban. Az ábrákon, táblázatokban "-gal jelöltük, ha egy változó mentén szignifikáns különbség (p c 0,01) figyelhető meg. Ahol együttesen

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1913 px
Hauteur de l'image
2705 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1 MB
Lien permanent vers jpg
022_000120/0031.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000120/0031.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu