Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Tudományterület
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Sorozat
RendSzerTan
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000120/0028
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 29 [29]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000120/0028

OCR

2. A KUTATÁS MÓDSZERTANA 27 egy visszafordítási lépés is szerepel a kérdőívfejlesztési folyamatban. A 2017/18as adatfelvételhez képest módosított vagy újonnan feltett kérdéseket egy - a magyar kutatöcsoporttöl független - anyanyelvi tudású és szakmailag jártas személy visszafordította angol nyelvre, majd az eredetit és a visszafordítást a nemzetközi HBSC-kutatócsoport vetette össze. A nemzetközi kérdéscsomagokba csak olyan kérdések kerülhetnek, amelyeket legalább négy tagországban előzetes próbafelmérésekben már alkalmaztak. ELŐVIZSGÁLAT Szintén nemzetközi előírás, hogy az adott felmérésben véglegesnek szánt kérdőívet néhány száz fős mintán tesztelni kell a reprezentatív adatfelvétel előtt. Hazánkban az elővizsgálat 2021 decembere és 2022 márciusa között zajlott le három budapesti és egy vidéki iskolában, 225 tanuló részvételével (minden releváns iskolatípusban és korosztályban). Az előfelmérést az ELTE PPK Kutatasetikai Bizottsaga engedélyezte (engedélyszam: 2021/442). A pilot felmérés további célja volt a papír alapú és az elektronikus adatfelvétel közötti különbségek tesztelése, mivel az országos adatgyűjtést, a kutatás során első alkalommal, online kérdőív alkalmazásával terveztük megvalósítani. Az online kérdőívváltozat teljes mértékben megfelelt a papír alapúnak, és a nemzetközi protokoll utasításai szerint nem tartalmazott automatikus ugratásokat vagy konzisztens válaszszelekciót (azaz egy válasz alapján a következő kérdésben, ha az kapcsolódott az előzőhöz, szerepelt minden olyan válaszkategória is, amely az előző kérdésre adott válasz alapján nem jöhet szóba). Az elektronikus kérdőív Qualtrics szoftverrel készült. A papír alapon és online kitöltéssel kapott válaszok összesített eredményei elhanyagolható eltéréseket mutattak. AZ ADATFELVÉTEL ÉS AZ ADATBÁZIS LÉTREHOZÁSA Az országos reprezentatív adatfelvétel az Egészségügyi Tudományos Tanács Tudományos és Kutatásetikai Bizottságának jóváhagyásával történt (engedélyszám: IV/1638- 3 /2022/EKU). A kiválasztott iskolák igazgatóit levélben kértük fel a kutatásban való részvételre. A felkéréshez mellékeltük az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárságának, illetve a szakképzést ellátó iskolák számára az Innovációs és Technológiai Minisztérium Szakképzésért Felelős Államtitkárságának támogató levelét. A részvételt nem vállaló iskolák helyett

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1913 px
Kép magassága
2705 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.14 MB
Permalinkből jpg
022_000120/0028.jpg
Permalinkből OCR
022_000120/0028.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde