Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0023
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 24 [24]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000120/0023

OCR

22 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA IRODALOM Currie, C., Nic Gabhainn, S., Godeau, E., Samdal, O., Ravens-Sieberer, U., Morgan, A., Roberts, C., Diir, W., Cavallo, E, Godeau, E., Boyce, W., Pudule, I., Rasmussen, M. & Smith, B. (2009). The health behaviour in school-aged children: WHO collaborative cross-national (HBSC) study: Origins, concept, history and development 1982-2008. International Journal of Public Health, 54(SUPPL. 2), 131-139. https:// doi.org/10.1007/S00038-009-5404-X/METRICS Dalglish, S. L., Costello, A., Clark, H. & Coll-Seck, A. (2021). Children in All Policies 2030: a new initiative to implement the recommendations of the WHO-UNICEFLancet Commission. The Lancet, 397(10285), 1605-1607. https://doi.org/10.1016/ S0140-6736(21)00718-2 Inchley, J., Currie, D., Budisavljevic, S., Torsheim, T., Jastad, A., Cosma, A., Kelly, C. & Arnarsson, A. M. (Eds.). (2020). Spotlight on adolescent health and well-being. Findings from the 2017/2018 Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) survey in Europe and Canada. International report. Volume 1. Key findings. WHO Regional Office for Europe. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/332091/ 9789289055000-eng.pdf (2023. 09. 05.) Kieling, C., Baker-Henningham, H., Belfer, M., Conti, G., Ertem, I., Omigbodun, O., Rohde, L. A., Srinath, S., Ulkuer, N. & Rahman, A. (2011). Child and adolescent mental health worldwide: evidence for action. The Lancet, 378(9801), 1515-1525. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(11)60827-1 Központi Statisztikai Hivatal. (2023). Magyarország népességének száma nemek és életkor szerint, januar 1. https://www.ksh.hu/interaktiv/korfak/orszag.html (2023. 09. 03.) Patton, G. C. & Viner, R. (2007). Pubertal transitions in health. Lancet (London, England), 369(9567), 1130-1139. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(07)60366-3 United Nations International Children’s Emergency Fund. (2011). The State of the Worlds Children 2011: Adolescence - An age of opportunity - UNICEF DATA. https://data.unicef.org/resources/the-state-of-the-worlds-children-2011-adolescents-an-age-of-opportunity/ United Nations (2015). Sustainable Development Goals 2030. https://sdgs.un.org/goals (2023. 09. 05.) Viner, R. M., Ozer, E. M., Denny, S., Marmot, M., Resnick, M., Fatusi, A., & Currie, C. (2012). Adolescence and the social determinants of health. The Lancet, 379(9826), 1641-1652. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(12)60149-4 World Health Organization. (2014). Health for the world’s adolescents: a second chance in the second decade: summary. https://www.who.int/publications/i/item/WHOFWC-MCA-14.05

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1913 px
Bild Höhe
2705 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.08 MB
Permalink zum JPG
022_000120/0023.jpg
Permalink zur OCR
022_000120/0023.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu