Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0012
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 13 [13]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000120/0012

OCR

ELŐSZÓ Hazánkban az Iskoláskorú Gyermekek Egészségmagatartása, közismertebb nevén HBSC-kutatás, olyan megkerülhetetlen és a kiemelkedő színvonala és a lefedett életkori csoportok révén nélkülözhetetlen kutatás, amely egyaránt fontos adatokat szolgáltat az oktatás és a népegészségügy gyakorló szakembereinek, a szülőknek, a helyi közpolitikai vezetőknek, a médiumok szakembereinek és nem utolsósorban a döntéshozóknak. Az aktuális állapot jellemzésén túl a rendszeres pillanatfelvételeket egymás mellé állítva - ami ebben a jelentésben is megtörténik - társadalmi folyamatok érhetők tetten nemcsak az egészségmagatartás területén. Mindezeken túl a vizsgált életkori csoportok okán némi előrejelzést is lehetővé tesz a későbbi generációk kapcsán felmerülő jövőbeni egészségügyi szükségletekkel kapcsolatban. A HBSC mindenkori aktuális kutatási jelentéseit mindenkinek érdemes tanulmányozni. Ez így van ezen aktuális jelentéssel is. A tájékozódást megkönnyíti az adatok bemutatásának világos és a gondolkodást vezető módja is. Az idei jelentés a korábbiakhoz képest abban eltér, hogy elsősorban a leíró statisztikákra fókuszál, és a statisztikai összefüggések matematikai modellezését a szakcikkekre hagyja. Így az eredmények olvasása és értelmezése nem igényel feltétlenül bonyolult statisztikai ismereteket, ezzel is hozzájárulva az igen fontos adatok és felismerések közzétételéhez. A HBSC-kutatás a nemzetközi sztenderdek mentén 1986 óta zajlik. A módszertani újítások okán csupán 2002-től, azaz több mint húsz éve folytatják oly módon, hogy az egymást követő adatfelvételek eredményei összehasonlíthatók. A kutatás megbízhatóságának biztosítéka a következetesen végigvitt módszertan és a kiváló kutatógárda. Mivel a keresztmetszeti adatfelvételekre négyévenként kerül sor 2002 óta, immár hat mérési pontban, a kedvező és a kedvezőtlen tendenciák is kirajzolhatók. Érdemes ezzel a szemmel is olvasni a jelentést. Például szemelgetve az eredményekből: 2014-ig a tanulók viszonylag stabilan 5-690-a tartotta nyomasztónak az iskolai feladatokat az 5-11. osztályos tanulók között. 2018-ban emelkedett ez az érték, majd 2022-ben már a tanulók mintegy 1299-a nyilatkozott erről így (Sebestyén et al., 2023, a jelen kötet). A különböző életkori csoportok összehasonlítása - az 5., a 7., a 9. és a 11. osztalyosoké - szin

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1913 px
Hauteur de l'image
2705 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.12 MB
Lien permanent vers jpg
022_000120/0012.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000120/0012.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu