Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0036
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 37 [37]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000110/0036

OCR

nos leegyszertisitve és igaztalanul ugy szoktak bemutatni, mint aki gyengének bizonyult, mindenáron megbékélésre törekedett, és ezért nem tartott ki igazán következetesen a reformáció ügye mellett. Ha azonban ezt a képet árnyaljuk, ha megismerjük a részleteket is, általánosan bevett közhelyeknek kell búcsút mondanunk, és sok tanulságra lelünk. Az együtt ugyanis a létszámon túl minőséget is jelöl. Melanchthon, aki az emberi problémákhoz is tudósként közelített, posztilláskönyvében fájlalja azt a durva hangot, amely a teológusok vitáiban tapasztalható, és megállapítja, gyakran a legtanulatlanabbak lépnek fel embertelen (bestiali) mogorvasággal a tanultabbakkal és szerényebbekkel szemben. Az egyházban nem így kellene lennie, mondja, hanem , némileg szeretetben" (aliguid amanter) kellene egymással beszélni és az egyetértést előmozdítani. A mértéktelen vitákat nem lehet a buzgósággal menteni, mert , nem Istennek tetsző az az igyekezet, amely olyan dolgok miatt háborog (tumultuari), amelyeket nem ismertek meg kellően!" A felsőoktatásban a tanulás és az oktatás közösségi jellege akorábbiaknál nagyobb hangsúlyt kapott az utóbbi időkben. Korábban inkább csak a sok hallgató előtt nagy előadásokat tartó egyetemi tanárokról, professzorokról beszéltek, akiknek a neve és híre adott rangot egy-egy fakultásnak. A tananyagot a korábbi képzési módban nagy összefoglaló kompendiumok szolgáltatták, amelyek összefoglalóan ismertettek irányzatokat, bemutattak alkotókat és műveket azok megtanulandó értékelésével együtt. Különösen az angolszász felsőoktatásban és annak hatására kerültek előtérbe a tutorok, akik a hallgatókat akár egyenként, akár kisebb csoportokban tanácsolják, segítik, támogatják tanulmányi vagy kutatási programjuk összeállításában és megvalósításában. A képzés egyre inkább azt tűzi célul, hogy a művekkel és irányzatokkal a diákok személyes találkozás révén ismerkedjenek meg, és annak alapján maguk alakítsák ki véleményüket, nem nélkülözve a tutoriális segítséget. Az oktatók által vezetett szemináriumokhoz képest az ilyen tanulás előnye, hogy több lehetőséget ad az egyéni érdeklődés kielégítésére, és a diák aktivitását igényli, mert nem lehet tétlenül és némán megbújni mások háta mögött. Magyarországon egyelőre a tehetséggondozás területén beszélnek tutorokról. Az ilyen tanulásban tehát — a félreértések elkerülése végett ezt meg kell említeni — nem a mindig hallgató az igazán jó diák. A magyar , hallgató" szó az egyetemi polgárra nézve nem adja vissza a más nyelveken használatos student, studiosus értelmét, aminek jelentése: törekvő, tudományra vágyó, érdeklődő. Az ilyen hozzáállás az, amely előidézheti a tanulásra alkalmas légkört. Így valósulhat meg a mondás, hogy a diák nem edény, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, amelyet meg kell gyújtani. 4 Melanchthon: Dominica II. post Trinitatis. Evangelium Lucae 14. Lk 14,15-24. In: CR 25: 45.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1926 px
Hauteur de l'image
2693 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.36 MB
Lien permanent vers jpg
022_000110/0036.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000110/0036.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu