Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0022
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 23 [23]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000110/0022

OCR

Az innováció — bonyolultsága miatt — ma tipikusan erre a célra kialakított csapatokban történik. Számos innovációs kísérlet zajlik egyházi környezetben is ilyen csoportokban. Wolfgang Nethôfel, a protestäns szociäletikusok kôzül az innoväciéval valószínűleg legmélyebb elméleti alapon foglalkozó teológus érdekes leírását adja az innováció folyamatának és az egyes szakaszokban azt meghatározó személyeknek. Egy függőleges és egy vízszintes tengelyen helyezi el Schleiermacher, Freud és Rieman nyomán az innovációs csoport tagjait. A függőleges tengelyt az autonömia-participaciö, nazarenus-doketista, a vizszintest a manicheus-ällandösag, pelagiánus-változás pólusok mentén rajzolja fel. Jellemző karakterei: az aszkéta és a misztikus, a pap és a próféta." Mindenki feladatot kap az innováció négy szakaszában, csak utána kerül az új a hétköznapi világba, termelésbe, gyakorlatba. Az első szakasz az infekció, ahol az az aszkéta szerepe, hogy megkülönböztesse az ötleteket egymástól. Ő az, aki az erőforrásokat, a szerepeket és a határokat őrzi. A határok őrzésén túl a helyes alkalom megérzése is az ő feladata. A következő az inkubáció vagy irritáció szakasza, ahol a forradalmár prófétán a sor. Ő az a szereplő, aki minden lehetetlen szituációban meglátja a lehetségest. Ez a permanens forradalom szakasza, és , mert az a próféta jó próféta, aki soha nem alszik, és sohasem elégedett, ezért káosz uralkodik?" Időről időre azonban mélységes nyugalom áll be, mert a sok próbálkozás, kísérlet közül egy szinte magától működik, ez lesz a megoldása a problémának - az új megszületik. Ezt a csendes különc veszi észre a csapatból, aki nem ijed meg az új láttán, hanem rámutat. Ő a misztikus, aki az illuminációs fázis meghatározó szereplője. Maga az új létrejötte megtörtént, de ezzel még egy záró szakasz, az elaborációs szakasz hátra van, amin a legtöbb kreatív elbukna." Ő a pap, aki a forradalmat tartóssá teszi azáltal, hogy az eredményeit biztosítja. Rutinná válhat az új. A termék esetében ő gondoskodik arról, hogy a régi szabványoknak megfelelve a mindennapi használó számára biztonságos, elfogadható legyen.? Nemcsak új termékek, de kis és nagy, korszakalkotó és elbukott egyházi innovációk is az ember eszébe jutnak Nethöfelt olvasva. Sokszor kicsiben, egy személyben járja végig, akár egy homiletikai folyamatban, a vasárnapi igehirdetésére készülő lelkész ezt a folyamatot. A rutinszerű exegézistől az új ötlet megszületésének katartikus élményén át az alkalmazhatóság kontrolljáig minden szerep jelen van. Nagyban, ° NETHOFEL 2011, 270. 0. 10 Uo. 274. 0. 1 Uo. 275. 0. 2 Uo.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1926 px
Hauteur de l'image
2693 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.23 MB
Lien permanent vers jpg
022_000110/0022.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000110/0022.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu