OCR
II. EPOSZOK A KÉPERNYŐN meg, akik körbetáncolják Rámot. A film tehát egy igen férfias, nőkre és férfiakra egyaránt nagy hatást gyakorló, különleges fizikumú egyént jelenít meg, amely figyelembe veszi és tovább gondolja a hindutva politikai ideológiája által propagált izmos, harcias Ráma alakját (Chakraborty 2021: 101). 9. A Goliyon ki Raaslila: Raam-Leela című film főszereplője, Ram, a Tattad tattad című dalban. Ahegemonikus olvasatokkal szemben azonban előfordultak olyan filmekis, amelyek kritikusabban közelítették meg az eposz néhány elemét, melyek közül a leggyakoribb a Szítával való bánásmód volt. Az 1951-es Awaara ([Âväré], ,Csavargé”, rend.: Raj Kapoor), a hindi mozi egyik legnagyobb klasszikusaként számontartott film, Szítá meghurcoltatäsät emeli ki. A film háttértörténetében egy gazdag, ám kegyetlen bírótismerünk meg, aki mélyen hitt abban, hogy aki bűnözőnek születik, az bűnöző is marad. Ezért lényegében bizonyítékok nélkül elítélt egy banditát, akit egy nő megerőszakolásával vádoltak. A bandita később bosszúból elrabolja a bíró várandós feleségét, azonban szabadon is engedi, amikor megtudja, hogy a nő gyermeket vár. A bíró azonban eltaszítja feleségét, ugyanis arra gyanakszik, hogy a bandita gyermekét hordja a szíve alatt. A film további részében a számkivetett gyermek hányattatott felnőttkorába pillantunk bele, melynek során végül apjánakis bizonyítja, hogy az emberi lélek sokkal bonyolultabb annál, mint amilyennek első pillantásra tűnik. A film tehát a meghurcolt és eltaszított feleség és apa nélkül felnőtt gyermek nehéz életének bemutatásával utal a Rámájana-történet egy keveset tárgyalt aspektusára, 37