Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000085/0000

Aspects of Mongolian Buddhism 2. Mongolian Buddhism in Practice

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Tudományterület
Vallástudományok / Religious Studies (13037), Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Mítosz, rítus, szimbólumok, valláskutatás / Myth, ritual, symbolic representations, religious studies (12850)
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000085/0038
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 39 [39]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000085/0038

OCR

REFLECTIONS ON THE REVIVAL OF KHÖGSHIN KHÜREE Fig. 15. Third revival of Khögshin khüree, Gundu Yondon Rawjaalin. S. Byrne, Baganuur, 2016. On my first impromptu visit I was led into Informant 3’s room. He was dressed in very neat Tibetan style-monk robe (as opposed to a Mongolian-style lama dee/) and also sat at a large desk, with thangkas of Guru Rinpoche / Padmasambhava (on his left) and Vajrapani (Ochirwaan ’) (on his right) along with a smaller framed image of Begtse, the protector otherwise known as Jamsran, prayer books and ritual objects as well as several photographs of his gurus (teachers) who he introduced into our conversation. On this and the second time I went to see him he told me his story and how he came to set up this temple. After the first revival of Khégshin khiiree ceased operations in 2001, he became a member of the monastic community in Gundgawarlin in Khentii province, the revival of the great Setsen khanii khüree. Some years after he went there he met a learned dsod practitioner, Ven. Bor, who was the last surviving monk in the pre1937 Khüükhen khutagtiin khüree” who had founded a small temple for dsod puja.“ A year later he and his fellow monks invited Ven. Luwsanbandsar, a Nyingma lama who founded Namdoldechenlin Monastery in Ulaanbaatar to Ven. Bor’s temple where Informant 3 joined with ten young monks from the same temple to receive 3 Cf. www.mongoliantemples.org. DOMM X9PJI 076 Khüükhen khutagtiin khüree. Cf. www.mongoliantemples.org. Majer, Zs. — Teleki, K.: Glossary. Zod (Tib. gcod), a tantric ritual of cutting the ego-clinging called zod in Mongolian. > Cf. www.mongoliantemples.org. Additional Materials. For a full account of DOMM UB 18 Namdoldechenlin and of Ven. Luwsanbandsar see Majer, Zs. — Teleki, K.: Survey of Active Temples in Ulaanbaatar in 2005-2006 with annotations in 2007 and 2011, Ulaanbaatar. 37

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1830 px
Kép magassága
2834 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.04 MB
Permalinkből jpg
022_000085/0038.jpg
Permalinkből OCR
022_000085/0038.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde