OCR
Az éleslátás ínsége: a nagyobbik fiú drámája Rembrandt kései Jékozlóján (1668-1669) ..... . . . . Problematizálni a remekművet: a , téma" felbontása, avagy az , illusztráció" produktivitása . . . . . . . . A meghasonlott tekintet ...........................................44420000022 Közbevetett kiserlet a parabola értelmezésére .......................................... Az éleslétés insége ..................................................,......422 NEGYEDIK RÉSZ REMBRANDT ES A KEP HERMENEUTIKÄJA ........................................ A technika igazsága: Az olvasó Szent Jeromos itáliaitájban, 1656... ......................... Fülkinälkozäs és hozzäférhetetlenség ................................................ Szent Jeromos ikonográfiája és az , itáliai táj" problémája ................................. Rôvid kitérô: a képek ,elnémuläsa” és a szemlélés vakfoltja ................................ Hosszabb kitéré: a rembrandti chiaroscuro fogalma a müvészettôrténészi diskurzusban .............. Vissza a Jeromos-laphoz: a technika igazsäga ........................................... Kontúrok és tónusok: à grafika ôkonémidja ........................................... A kép, amint megtörténik: rálátni a látás vakfoltjéra .................................... Az idézőjelbe tett jelenlét: Jan Cornelisz. SyIvius portréja mint rézbe karcolt emlékmű, 1646 . .. . . Adalékok a tájkép természetrajzához: a Tájkép három fával mint rézkarcolói tour de force, 1643 ................................................................. A pregnancia problémäja ............................................42....02222 A tájkép ,küldôüke”, avagy miért ül hâttal a rajzolé a téjnak? ............................... Képsik és horizont: a téjkép dialektikäja ........................................,.... Müértôknek valé ................................,,....,,,,.,.,,,.,,.....,...... A strukturált káosz: Rembrandt és À hérom kereszt (1653) hermeneutikäja ................... A kései Dagobert Frey szellemtôrténeti olvasata és az expresszionizmus szelleme ................ Egy ikonolégiai olvasat: a rézkarc-sorozat mint meditdcids szekvencia ........................ Az értelem egysége .......................................4.... 44444 À palimpszeszt mint ,operativ gondolati modell” ....................................... A konfiguräciö rendje ...............................................,......2222 Az első változat: a fény deixise ........................................,,..,,,..,222. A mésodik vältozat: a függôny deixise .............................................22 Függelék: ikonográfiai konzekvenciák ...............................,..,,.,.4.222222 11 639 641 644