OCR
TARTALOM BEVEZETES HELYETT Kis személyes tudománytörténet, avagy miként lett Rembrandt - szdmomra legalábbis - a művészettörténet Mozartja? ....................................,.......2. KoszOnetnyilvanitds 2... eee nent nent ene een teen eens ELSŐ RÉSZ A MŰVÉSZETTÖRTÉNET , ÚJ TÁRGYILAGOSSÁGA? : ABY WARBURG REMBRANDTROL ...........00 0000 c yzy zzz yzy íly yi iii ii s Rembrandt a német századelőn: a nemzeti identitáspolitikától a cselekvésszabadság , európai" moráljáig oe enn eee eee tenes Rembrandt, a humanista? 2.0.0... 2c cence ent ee en ene eens Trauma, mimézis, emlékezet: Aby Warburg performativ képantropolégiäja ..................... A stílus heteronómiája .............................................4442,,0000222 Rembrandt és az art officiel: ,a nap követelménye" és a képek politikája ....................... Mödszertani kiterö: a warburgi ikonolögia dekonstruält müközpontüsäga &s a kontextusok okollázsa? ER Vissza a müvekhez: Warburg &s a rembrandti „uüj térgyilagossäg” ............................. Az esztétikai horizont visszanyerése? A warburgi képantropológia és a performatív műértelmezés lehetőségei ...............................,.......44.0.00044442 ee ee ee MÁSODIK RÉSZ A KÉPEK SZÍNJÁTÉKA: EGY ,REMBRANDT-DRAMATOLOGIA” VAZLATA ......................eeu...... 1 ELBESZELES VAGY DRAMA? A KERDES FELVETESE ............................... 1.1 A képnarratolôgia birälatähoz ................................................. 1.2 A,,Rembrandt-dramatolégia” célja és hatärai ..................................... 1.2.1 Egyältalän: mi törtenik a kepeken? Härom jellegzetes eset ............................ 1.2.2 Vissza Arisztotelészhez? ...................................................... 1.2.3 Goethe, ismét ...........................,......,...4..444eeeeeeeeeee. 13 28 33 39 44 87