Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0035
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 36 [36]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000075/0035

OCR

34 AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ .., tetizältäk: indokolt cselekves elmelete (Fishbein & Ajzen, 1975), technolögiaelfogadäs modellje 1,2 (Davis, 1989; Venkatesh & Davis, 2000), motiväciöelmeletek (különös tekintettel az extrinzik &s intrinzik motiväciöra), tervezett viselkedés elmélete (Ajzen, 1991), innováció terjedésének elmélete (Rogers, 2003), Bandura szociális-kognitív elméletének kiterjesztése a számítógép-használatra (kimeneti elvárások, énhatékonyság, szorongás stb.), illetve egy, a számítógép-használatra vonatkozó modell (illeszkedés amunkához, komplexitás, hosszú távú következmények, viszonyulás a használathoz, társas tényezők, támogató tényezők). A modellek vizsgálata mellett azt is figyelembe vették, hogy milyen eredményeket mutatnak a kutatások a különböző moderátorváltozók tekintetében. Az így kialakult modell a használati szándékon (BI — behavioural intention) keresztül jósolja be a tényleges használatot (UB — use behaviour). A modellalapján a használati szándékot a várható teljesitmény (PE — performance expectancy), a várható szükséges erőfeszítés (EE — effort expectancy) és a társas hatás (SI — social influence) jósolja be. Az elősegítő feltételek (FC — facilitating conditions) a modell szerint nem a használati szándékot, hanem közvetlenül a tényleges használatot befolyásolják. Az egyes kapcsolatok erősségét befolyásoló moderátor tényezők közül a nem (a várható teljesítmény, a várható szükséges erőfeszítés és a társas hatások kapcsolatát moderálja a használati szándékra vonatkozóan), az életkor (mind a négy befolyásoló tényező hatását moderálja), a tapasztalat (a várható szükséges erőfeszítés, a társas hatás és az elősegítő feltételek hatását moderálja) és az önkéntesség (a társas hatás erősségét befolyásolja) került beemelésre a modellbe. A modell elemeit és kapcsolatait a 2. ábra mutatja be.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
848.83 KB
Lien permanent vers jpg
022_000075/0035.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000075/0035.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu