Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Horváth László
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000075/0035
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 36 [36]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000075/0035

OCR

34 AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ .., tetizältäk: indokolt cselekves elmelete (Fishbein & Ajzen, 1975), technolögiaelfogadäs modellje 1,2 (Davis, 1989; Venkatesh & Davis, 2000), motiväciöelmeletek (különös tekintettel az extrinzik &s intrinzik motiväciöra), tervezett viselkedés elmélete (Ajzen, 1991), innováció terjedésének elmélete (Rogers, 2003), Bandura szociális-kognitív elméletének kiterjesztése a számítógép-használatra (kimeneti elvárások, énhatékonyság, szorongás stb.), illetve egy, a számítógép-használatra vonatkozó modell (illeszkedés amunkához, komplexitás, hosszú távú következmények, viszonyulás a használathoz, társas tényezők, támogató tényezők). A modellek vizsgálata mellett azt is figyelembe vették, hogy milyen eredményeket mutatnak a kutatások a különböző moderátorváltozók tekintetében. Az így kialakult modell a használati szándékon (BI — behavioural intention) keresztül jósolja be a tényleges használatot (UB — use behaviour). A modellalapján a használati szándékot a várható teljesitmény (PE — performance expectancy), a várható szükséges erőfeszítés (EE — effort expectancy) és a társas hatás (SI — social influence) jósolja be. Az elősegítő feltételek (FC — facilitating conditions) a modell szerint nem a használati szándékot, hanem közvetlenül a tényleges használatot befolyásolják. Az egyes kapcsolatok erősségét befolyásoló moderátor tényezők közül a nem (a várható teljesítmény, a várható szükséges erőfeszítés és a társas hatások kapcsolatát moderálja a használati szándékra vonatkozóan), az életkor (mind a négy befolyásoló tényező hatását moderálja), a tapasztalat (a várható szükséges erőfeszítés, a társas hatás és az elősegítő feltételek hatását moderálja) és az önkéntesség (a társas hatás erősségét befolyásolja) került beemelésre a modellbe. A modell elemeit és kapcsolatait a 2. ábra mutatja be.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
848.83 KB
Permalinkből jpg
022_000075/0035.jpg
Permalinkből OCR
022_000075/0035.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde