Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0031
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 32 [32]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000075/0031

OCR

30 AZ OKTATASI SZEKTOR ALKALMAZKODASA A DIGITALIS TRANSZFORMACIO .., 1.2, AZ OKTATÁSTECHNOLÓGIAI ÚJÍTÁSOK INNOVACIOELMELETI ASPEKTUSAI Kutatásunk elméleti keretezése során nagy mértékben építettünk a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által támogatott, az Országos Tudományos Kutatások Alapprogramjának keretében megvalósuló kutatási projekt (INNOVA) eredményeire, amely az oktatási innovációk keletkezésének és terjedésének sajátosságait vizsgálta (OTKA azonosító: 115857). Kutatásunk során a digitális transzformáció hatásait az oktatástechnológiai újításokon keresztül próbáljuk megragadni. Az innovációelméleti perspektíva segít keretezni ezeket az újításokat (a fizikai produktumok mellett felhívja a figyelmünket a pedagógiai folyamatok, szervezeti működés átalakításának lehetőségeire is), illetve folyamatperspektívába helyezve a kérdést beemeli a térbeli és időbeli dimenziót (utalva az innovációk keletkezésére és terjedésére), valamint azokat az egyéni és szervezeti tényezőket, amelyek befolyásolhatják vagy gátolhatják ezeket a folyamatokat. Az innováció az OECD (2018) Oslo kézikönyve szerint lehet folyamat, illetve termék is. Definíciója szerint az (üzleti) innováció egy új vagy továbbfejlesztett termék vagy (üzleti) folyamat (vagy ezek kombinációja), amely jelentősen különbözik a szervezet korábbi termékeitől vagy folyamataitól, illetve amelyet a szervezet piacra vitt vagy bevezetett a saját működésében. A definícióban szereplő produktum alatt egyaránt érthetünk fizikai terméket vagy szolgáltatást (illetve ezek kombináciöjät). Ez a megkülönböztetés azért is nagyon fontos, mert az innovációkutatás tradicionálisan, a jelenleg domináns közgazdasági megközelítésben, elsősorban a fizikai termékekre fókuszál. Az oktatás szempontjából számunkra relevánsabb a szolgáltatásalapú innovációk sajátos világa (service-based innovation), azon belül is a közszolgáltatásokra jellemző innovációs folyamatok. Ezek a megközelítések előtérbe helyezik az innováció folyamatjellegét, az ügyfélközpontúságot (user- vagy client-driven innovation). Fontos szerep jut a munkavállalóknak is (employee-driven innovation), hiszen a pedagógiai gyakorlatban fókuszálhatunk a mindennapi munkavégzésbe és gyakorlatba ágyazott innovációkra (practice- vagy work-based innovation), amely gyakran láthatatlan marad. Az oktatási környezetbe ágyazva problémamegoldó munkahelyi tanulásként is értelmezhetjük az innovációt, hiszen az új tanulásszervezési, tanítási módszerekkel, új oktatási eszközökkel való kísérletezés az egyik legalapvetőbb formája az innovációnak (teacber-led workplace innovation). Ha az innovációt kreatív, problémamegoldó tanulásnak, kísérletezésnek tekintjük, akkor eljutunk az INNOVA projekt innovációértelmezéséhez, amely a rutintól való eltérő viselkedést, a rutin mutációját tekinti innovációnak (Fazekas és mtsai., 2017). A fentiekben bemutatott innovációértelmezés helyezi előtérbe az egyéni (munkahelyi, felnőttkori) tanulás, a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.29 MB
Permalink zum JPG
022_000075/0031.jpg
Permalink zur OCR
022_000075/0031.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu