Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Horváth László
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000075/0017
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 18 [18]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000075/0017

OCR

I6 AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ .., Ezek pedig meghatározzák a digitális transzformáció hatását, amelyet összetetten, nemcsak gazdasági, hanem egyéb tényezőkben is mérhetünk a modell szerint. Vial (2019) folyamatalapú megközelítésében különböző digitális technológiák használatából indul ki (pl. közösségi média, mobiltechnológiák, analitikai rendszerek, dolgok internete, platformok), amelyek felforgatják a status guo-t (pl. ügyfelek viselkedését és elvárásait, a versenykörnyezetet, a rendelkezésre álló adatokat), ami stratégiai válaszra készteti a szervezeteket (pl. digitális üzleti stratégia vagy digitális transzformáció stratégia kialakítása, az oktatásban Magyarországon például digitális fejlesztési tervek kialakítása), amelyek értelemszerűen az előbb bemutatott digitális technológiákra építenek. A stratégiai folyamatokon keresztül a digitális megoldások lehetővé teszik az értékteremtési folyamatok átalakítását (értékajánlat, értékhálózatok, digitális csatornák), amelyet továbbá befolyásolnak a szervezeti változások (struktúra, kultúra, vezetés, munkatärsak kompetenciäi) és a szervezeti korlátok (pl. inercia, ellenállás). A folyamatok eredményeként pozitív (működési hatékonyság, szervezeti teljesítmény, iparági vagy társadalmi fejlesztések) vagy negatív (pl. biztonság, személyes adatok védelme) hatások is előállhatnak. A bemutatott fogalomrendszer erőteljesen a szervezeti dimenzióra épít és az üzleti tudományok perspektívájából kölcsönözi a nézőpontját. Fontos azonban megemlítenünk a társadalmi-gazdasági kontextust is, hiszen ezen keresztül ért hetők meg a digitális transzformáció következményei a képességek fejlődése és fejlesztése szempontjából. 1.1.1.1. A digitális transzformáció társadalmi-gazdasági kontextusa A digitális transzformáció társadalmi-gazdasági kontextusának értelmezése során érdemes annak hatásait a képességekre gyakorolt hatásában és mindezek vonzatäban ertelmeznünk. Az OECD Skills Outlook 2019-es kiadvänya megkülönbözteti azokat a képességeket, amelyek a digitális világban való munkához, digitális társadalomban való élethez, és a digitális környezetben való tanuláshoz szükségesek. Jól látható, hogy a digitális transzformáció áthatja a munka világát, a mindennapi életet és a tanulási környezeteket is (OECD, 20190). A felerősödött képességszükséglet hátterében nagy szerepet játszanak azok a technológiai fejlesztések, amelyek lehetővé teszik a technológiai megoldások széles körű elterjedését. Mindez jól tetten érhető a digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő mutató (DESI — Digital Economy and Society Index) segitségével. A DESI az Európai Unió tagállamainak digitális fejlettségét méri és hasonlítja össze szakpolitikai célok elérésének vizsgálata során. A 2022-es adatok alapján Magyarország sereghajtó, a 27 tagállamból a 22. helyen áll. A humán tőke területén az emberek 4996-a rendelkezik legalább alapszintű digitális készségekkel (uniós átlag: 5490). A széles sávú internet-hozzáférés területén Magyarország az uniós átlag felett teljesít

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.3 MB
Permalinkből jpg
022_000075/0017.jpg
Permalinkből OCR
022_000075/0017.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde