OCR
ELőszó nyelvi tervezés Japánban, dialektológia, lexikográfia, japán-angol irodalomtörténeti kapcsolatok, modern és klasszikus japán irodalom, haiku-költészet, japán oktatás- és neveléstörténet, fordítástudomány, multimédia-pedagógia (kollaboratív tanulás), oktatásmetodika (tanulói autonómia a japán nyelv oktatásában). A sinológia területén: Kína története és nemzetközi kapcsolatai, a szovjet tömb és Kína, magyar-kínai kapcsolatok, a kereszténység története Kínában, kínai nyelv (klasszikus és modern), kínai írásos középmongol nyelvemlékek kutatása. A felsorolás nem teljes, fiatal PhD-hallgatö oktatöink olyan üj területeken végeznek kutatómunkát, amelynek eredményeit még ezután tudjuk majd az oktatásban bevezetni, mint a pszicholingvisztika, szociálpszichológia, információtörténet, szociolingvisztika, művészettörténet, néprajz stb. Az ELTE Konfuciusz Intézetével kötött megállapodásunknak köszönhetően a 2013/14-es tanévtől kezdve kínai lektor is oktatja nálunk a kínai nyelvet. Eredményeink közül ki kell emelnünk hallgatóink eredményeit, hiszen oktatási intézményként értük vagyunk, és hallgatóink tehetsége mellett a mi munkánk visszaigazolását is jelentik a diákjaink által elért kiváló eredmények. Az eltelt huszonöt év alatt közel 400 hallgatót bocsátottunk útjára, végzett hallgatóink közül többen vesznek részt doktori képzésben itthon és Japánban, oktatnak hazai és japán felsőoktatási intézményekben - többek között itt nálunk is, vagy más közoktatási intézményekben -, vezetnek japán nyelviskolát. Publikációik és műfordításaik jelennek meg - az utóbb megjelentek közül kiemelhető a Napkút kiadónál megjelent Misima drámafordítás-kötet (Misima Jukio: Barátom, Hitler és Madame de Sade, Drámák, Budapest, Napkút Kiadó, 2014), illetve a Pozsonyi Szemle tematikus szama, Misima- és Dazai Oszamu-forditasokkal. Sokan dolgoznak japán érdekeltségű cégeknél, és nagy számban nyerik el a Japán Alapítvány és a Japán Kormány ösztöndíjait (120 fő körül van a különböző ösztöndíjakkal japán részképzésen eddig részt vett hallgatóink száma). Fontos szerepet kap az egyetemi képzésben a tehetséggondozás, amelynek kiemelt területe a KRE Japanológia Tudományos Diákkör tevékenysége. A 2005 óta működő tudományos műhely tudomásunk szerint az országban egyedüli kizárólag Japán-kutatással foglalkozó diákkör. 2005 óta vesznek részt hallgatóink az Országos Tudományos Diákköri Konferenciákon igen szép eredményekkel, első, második, harmadik helyezésekkel és dicséretekkel. Egy hallgatónk, Hornos Dániel, Pro Scientia Aranyérem kitüntetést kapott. Hallgatóink évek óta rendszeresen az első helyezettek között vannak a Japán Nyelvi Szónokversenyen is, itthon és Japánban. A hallgatóink által megpályázott és elnyert Japán Alapítványi és japán kormányösztöndíjakon túl, azért tudjuk kiváló tanulmányi eredményeket elérő hallgatóinkat egyre nagyobb számban kiküldeni Japánba, mert az elmúlt idő alatt Qe