Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000064/0000

Protestantism, Knowledge and the World of Science / Protestantismus, Wissen und die Welt der Wissenschaften

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Protestantism, Knowledge and the World of Science
Tudományterület
Történettudomány / History (12970)
Sorozat
Collection Károli. Collection of Papers
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000064/0037
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 38 [38]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000064/0037

OCR

GÁBOR ITTZÉS App. Chair 1507 1516 1518 1521 1525 1536** 5 History Humanist — [Poetry] Humanist 11 Logic (no via) filled 11 Logic (new Humanist translation) 11 Elements of filled filled logic and rhetoric 11 Logic (Dia- No. 8 lectic) 16 Physics (new Humanist filled filled No.9 translation) 17 Pliny Humanist see Quintilian 21 Zoology see Quintilian 18 Quintilian Humanist filled filled 8 Hebrew Humanist filled filled No.1 7 Greek Humanist filled filled No.2 15 Elementary Humanist filled filled No. 11 Latin, Greek & Hebrew (1) 15 Elementary Humanist filled Latin, Greek & Hebrew (2) * Vach lectured on Sallust. ** As listed in the Fundationsurkunde. *** Vacant. The curriculum was affected not only as regards course contents but also by the renewal of teaching methods when disputations were reconceived and, especially, declamations introduced in the third phase of reforms. Melanchthon, who was the key administrator in shaping the new order, also rethought the examination system and the whole order of study. Examinations and the course of study were reorganised to meet the needs of the day. They had to satisfy student expectations, and also respect the new role of the Arts faculty as a place of thorough preparatory learning, without which the higher faculties could not function. With Melanchthon’s reorganisation, university reform regained momentum and once more took the initiative. No longer did it merely respond to impulses from below or from outside, it again pointed the way forward in the training of intellectuals. Overall, the Humanism promoted by these institutional changes was not self-serving, but the educational programme was designed to prepare +36 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1843 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
734.26 KB
Permalinkből jpg
022_000064/0037.jpg
Permalinkből OCR
022_000064/0037.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde