Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0039
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 40 [40]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000036/0039

OCR

4.2. TANANYAGOK GYERMEKEKNEK A tankönyvosztályozásban további szempont, hogy az adott tananyagot egynyelvű vagy kétnyelvű tanuló fogja-e a kezébe, vagyis magyar mint idegen nyelvként vagy egy kétnyelvű ember magyar nyelvi kompetenciájának fejlesztésére szolgál. Amíg a magyar mint idegen nyelv tanulás során működik a KER szintrendszer által meghatározott keret, addig kétnyelvű kompetencia mentén kevésbé megbízható. A közoktatásban tanuló gyermekek, akiknek az oktatási intézmény biztosít magyar mint idegen nyelv órát, a magyar mint idegen nyelv tanításának piacán megjelent tankönyvekből tanulnak. Ez kiegészül a pedagógus kreatív munkájával összeválogatott és legyártott tananyagokkal, valamint a szaktárgyakhoz kapcsolódó segédkönyvek egy részének alkalmazásával. A nemzetközi iskolák korábban nagy erőket mozgósítottak a magyar mint idegen nyelvi tananyagok kialakítása terén, így saját tanmenetet, ahhoz kapcsolódó tananyagokat és oktatási segédanyagokat készíttettek. Ezekre a munkákra az iskoláknak egyedül, saját forrásból kellett vállalkoznia, mivel nem létezett (most sem létezik) tanmenet, még csak javaslat sem, amely segítségével a Magyarországra érkező és nemzetközi iskolákban tanuló iskolaköteles külföldiek magyar mint idegen nyelv oktatása megoldható lenne. Az intézmények önerőből próbáltak létrehozni tanmeneteket és tananyagokat, ami sokszor meghaladta hozzáértésüket, lévén különbség a tanár és a tankönyvíró között. Jelenleg a tananyag kiválasztása során felhasználják a már meglévő, magyar mint idegen nyelv oktatásra megjelent könyveket. Erre főként a magasabb évfolyamokon van lehetőség, mivel ezeket a kiadványokat felnőttek részére írták, nehezen alkalmazhatóak kisebb gyerekek esetében. 4.2. TANANYAGOK GYERMEKEKNEK Egy 2017-2019 között magyar mint idegen nyelv tanárok bevonásával készült felmérés eredményei alapján láthatóvá vált, hogy melyik tankönyveket használják a pedagógusok (Schmidt 2019b). Ezek kerülnek elsősorban bemutatásra, valamint azok, amelyeket speciálisan iskoláskorú gyermekek részére készítettek. Eltekintünk azon tananyagok bemutatásától, amelyek nem tartoznak bele ebbe a két körbe. + 39 +

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1751 px
Bild Höhe
2480 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1003.27 KB
Permalink zum JPG
022_000036/0039.jpg
Permalink zur OCR
022_000036/0039.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu