OCR
ÖSSZEFOGLALÓ KÉRDÉSEK A FEJEZETHEZ és csökkenti az új tanulóknál az idegen helyzetben automatikusan kialakuló izolációt. A tanmenet kialakításával és a megfelelő tanári irányítás mellett a diákok elfogadó magatartása beépül személyiségükbe, amihez egész életükben vissza tudnak nyúlni, segítséget kapva a világot mind erősebben jellemző multikulturalitásban való eligazodáshoz. Az interkulturális kompetencia fejlesztése, a magyar kultúra megismerése és az országismereti tudás a magyar mint idegen nyelv tantárgy központi eleme, mert fontos, hogy a tanulók életterét adó országra vonatkozóan minél mélyebb tudásra tehessenek szert. Célszerű ennek tervezése, mivel az iskolán kívül általában spontán, véletlenszerű találkozásként kerül a magyar nyelv és kultúra a diákok életébe (Nádor 2003). ÖSSZEFOGLALÓ KÉRDÉSEK A FEJEZETHEZ 1. Hol tanulnak magyar mint idegen nyelvet gyermekek? Mi jellemzi ezeket a csoportokat? 3. A közoktatásban milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy magyar mint idegen nyelv tanárnak?