Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Cím (EN)
Teaching Hungarian to Children
Tudományterület
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
monográfia
022_000036/0028
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 29 [29]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000036/0028

OCR

3. A NYELVTANÍTÁS CÉLCSOPORTJAI ÉS HELYSZÍNEI ha harmadik országbeli állampolgárként a törvényi szabályozásoknak megfelelően tartózkodik Magyarországon, és három hónapot meghaladó időtartamra rendelkezik engedéllyel; vagy az Európai Unió polgárainak szabad mozgáshoz és tartózkodáshoz való jogát gyakorolja. A fentebbi kategóriákba eső kisgyermekek óvodai ellátásra harmadik életévük betöltésétől jogosultak. Tankötelezetté a gyermek abban az évben válik, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, illetve legkésőbb az azt követő évben az illetékes szakértői bizottság javaslatára. A gyermek beiskolázásakor a felvételkor igazolni kell a feltételeknek való megfelelést, a korábban megkezdett tanulmányokat, ezután dönt a felvételről az iskola igazgatója (vö. Nemzeti Köznevelési Törvény 92. § [1—10]). A tanulók számadatainak köznevelési intézmények szerinti bemutatásából alább látható, hogy a külföldi gyermekek közül lényegesen kevesebb gyerek jár óvodába, mint ahányan később iskolába (1. táblázat). Ez következhet abból, hogy iskoláskorú gyermek több érkezett Magyarországra, mint óvodás, vagy abból, hogy óvodai nevelésbe kisebb arányban kerülnek a külföldi gyermekek, mint általános iskolába. A középfokú oktatási intézményekre vonatkozó adatokból az a következtetés vonható le, hogy az általános iskola befejezése után nem tanulnak tovább a harmadik országbeli diákok. Ennek az lehet az oka, hogy nagy valószínűséggel munkába állnak a saját családjuk vagy a rokoni, ismeretségi körükbe tartozó vállalkozásokban, másrészt az iskolakötelezettségi korhatáron belül nem fejezik be a közoktatási intézmények látogatását, ezért már nem tanulnak tovább. 2019/20 Összes tanuló ]Í Külföldi tanulók ! Százalékos száma száma arány (9) Óvoda 330 539 2 825 0,0085 Általános iskola 720 329 6 387 0,0088 Gimnázium 188 970 3101 0,0091 Szakgimnazium 149 090 Szakközépiskola 65 771 247 — Szakiskola 7 004 Készségfejlesztő iskola 15 — 1. táblázat: Magyar és külföldi állampolgárságú óvodások és tanulók száma a közoktatásban (forrás Statisztikai tájékoztató. Oktatási Évkönyv 2019/2020) + 928 e

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1009.72 KB
Permalinkből jpg
022_000036/0028.jpg
Permalinkből OCR
022_000036/0028.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde