Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Cím (EN)
Teaching Hungarian to Children
Tudományterület
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
monográfia
022_000036/0019
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 20 [20]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000036/0019

OCR

1.3. A NYELVOKTATÁSI-NYELVTANULÁSI FOLYAMAT BELSŐ ÖSSZEFÜGGÉSEI A tanár módszertani kompetenciája határt szab(hat) az órai lépések változatosságának; a rendelkezésre álló eszközrendszer azonban szintén korlátozhatja a módszertani sokszínűséget. Éppen ezért szerepel a tanár és az eszközrendszer metszéspontjában a kreativitás: a jó nyelvtanár kezében a gyermekeknek tartott nyelvórán minden tananyaggá, szemléltetőeszközzé válhat a gyermekversektől a gyermekek játékain át a reáliákig. A nyelvtanulók és a tárgyi feltételek metszéspontjában a nyelvtanulási kedv áll. A nyelvtanulók életkora, tanulási célja hatással van a tanár által választott módszerekre és eszközökre, míg ez utóbbiak befolyásolják a nyelvtanulók nyelvtanulási kedvét. Gyermekeket csak számukra ismerős, jól megválasztott kiegészítő eszközökkel — pl. képekkel, tárgyakkal, játékokkal — és órai lépésekkel tudunk eredményesen nyelvtanulásra bírni. Ha megvizsgáljuk, mi az, ami a nyelvoktatas—nyelvtanulas külső és belső tényezőit és elemeit összekapcsolja, azt látjuk, hogy a sikeres folyamat legfőbb záloga a motiváció. A motiváció az a kulcsszó, amely vezérlő elvkent hatärozza meg a nyelvoktatäs-nyelvtanuläs minden szegmenset. A gyakran alulmotivält nyelvtanulöknak lelkes, magasan motivált nyelvtanärra van szüksegük. A nyelvtanulök eletkorähoz, sajätossägaihoz, igényeihez, az újabb és újabb nyelvtanulási helyzethez igazodó folyamat leginkább akkor valósítható meg, ha a nyelvtanár maximálisan motivált. A tanár motiváltságától függ, mennyire lesznek aktívak és együttműködők a nyelvtanulók, mennyi és milyen minőségű kiegészítő, szemléltető eszközt alkalmaz a tanár, azaz befolyásolja a tananyag tartalmát és minőségét is. Hatással van a tanórán alkalmazott eljárásokra, lépésekre és módszerekre, ez pedig visszahat ismét a tanulók motiváltságára. Az elérhető támogató eszközök növelhetik vagy csökkenthetik a tanár és a nyelvtanulók motiváltságát, de még ezek hiánya is fokozhatja a nyelvtanár motivációját az újabb és újabb lehetőségek felkutatására és kidolgozására, ami ismét növelheti a nyelvtanulási kedvet. A modell központi elemeként, mozgatórugójaként tehát a motivációt kell kiemelnünk: a tanár motiváltsága pedig motivált tanulókat és/vagy további taneszközfejlesztést eredményez, s mindez együtt hozzájárul ahhoz, hogy a magyartanulás ne szükséges kényszer, hanem együttes munka, öröm és élvezet is legyen. s ]9 e

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.05 MB
Permalinkből jpg
022_000036/0019.jpg
Permalinkből OCR
022_000036/0019.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde