Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Cím (EN)
Teaching Hungarian to Children
Tudományterület
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
monográfia
022_000036/0014
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 15 [15]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000036/0014

OCR

1. ANYELVTANITÄS-NYELVTANULÄS KOMPLEX MODELLJE... 1.2. A NYELVTANITAS—NYELVTANULAS KULSO TENYEZOI A nyelvoktatás külső tényezői lehetnek tárgyiak és eszmeiek is: a tankönyvek és a nyelvoktatást támogató kiegészítő eszközök, illetve a rendszeres, elérhető módszertan, valamint az intézményi-képzési feltételek.? 1.2.1. A TANKÖNYV/NYELVKÖNYV KÉRDÉSE Elsődlegesnek és meghatározónak tűnik a rendelkezésre álló eszközrendszer, elsősorban a tankönyv, nyelvkönyv kérdése. Ma már létezik gyermekeknek keszült magyar nyelvkönyv (vö. Varga-Gröf-SzendeVideki 2006, Gröf-Varga-Szende-Videki 2015), amely jöl hasznälhatö azokban a helyzetekben, amelyekre kidolgoztäk; gyakori azonban, hogy olyan nyelvoktatäsi helyzetben kell gyermekkorü nyelvtanulökkal foglalkozni, amikor ez a nyelvkönyv nem felel meg. Ilyen lehet, ha pl. nem ismerjük a nyelvtanulök anyanyelvet, vagy nem äll rendelkezesre közvetítő nyelv, illetve ha a nyelvtanulást más ütemben, más témákban kell megvalósítani. Elsődlegesen igaz, hogy minden nyelvoktatási helyzet más: könnyű belátni, hogy nem dolgozhatunk ki új és új nyelvkönyveket minden nyelvtanuló esetében, mégis szükség lenne arra, hogy létrejöjjön egy olyan átfogó tananyag, amely általánosan alkalmas gyermekkorúak magyartanítására, és igazodik a leggyakoribb, legvalószínűbb nyelvtanulási célokhoz és helyzetekhez. Elővételezhető, hogy ma Magyarországon elsősorban iskolai keretek között, esetleg két tanítási nyelvű iskolákban, változatos időben érkező tanulók gyors nyelvi felzárkóztatására lehet szükség, amelynek elsődleges célja, hogy a tanulók képesek legyenek iskolai tanulmányaik megkezdésére, a közoktatásba történő mielőbbi bekapcsolódásra magyar nyelven. Mindezeket végiggondolva és összegezve úgy tűnik, szinte lehetetlen egy olyan tankönyvet alkotni, amely minden helyzetben alkalmas erre a feladatra. Megoldást kínálhat ismét a szemléletbeli, módszertani megújulás: nem szükséges ragaszkodnunk egy régi típusú, vastag és nehéz tankönyvhöz, ha úgy alakítjuk ki a tananyagot és a támogató eszközrendszert, hogy azokat modulárisan, a helyzethez, a szükségletekhez alkalmazkodva, részben felcserélhetően, munkalapok segítségével tárjuk ? A tanárképzési feltételekkel és körülményekkel könyvünkben nem foglalkozunk. « 14 ¢

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1 MB
Permalinkből jpg
022_000036/0014.jpg
Permalinkből OCR
022_000036/0014.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde