OCR
5.7. A különböző fejlesztési területek és a kapcsolódó nyelvi tartalmak viszonya . ....................... 58 5.8. Osszefoglaläs ............................... 62 Osszefoglalé kérdések a fejezethez. . .................... 63 6. Hogyan tanítsuk idegen nyelvként a magyart — gyerekeknek? . . . . . . . 64 6.1. Nyelvtanulási cél és motiváció felnőtt és gyermek célcsoportban . . 64 6.2. Gyermekek nyelvoktatásának sajátosságai . . . . . . . . . . . . . . . 65 Osszefoglalé kérdések a fejezethez. . .................... 66 7. A dialégus alapü nyelvoktatäs . ........................ 67 7.1. A nyelvtanitäsi-nyelvtanuläsi helyzet . . ................ 67 7.2. À szôbeli kezd6 szakasz ......................... 68 7.3. A dialógus alapü nyelvoktatäs médszere ................ 70 Összefoglaló kérdések a fejezethez . .................. 73 7.4. A dialógus alapú magyarnyelv-oktatás algoritmusa . . . . . . . . . . 73 7.4.1. Tananyag-készítés, dialógusok írása . . . . . . . . . . . .... 73 7.4.2. Példák a tanithaté dialégusokra ................. 74 7.4.3. Prezentäci6, szemléltetés, gyakorläs . .............. 78 Összefoglaló kérdések a fejezethez . .................. 81 7.5. Székincstanitäs a dialégusalapü nyelvoktatasban ........... 81 7.5.1. Példa a párbeszédes szókincstanításra . . . . . . . . . . . . . . 82 7.6. Pragmatikai ismeretek tanítása a dialógusalapú nyelvoktatásban. . . 85 7.7. Nyelvtantanítás a dialógusalapú nyelvtanítási módszerben . . . . . . 87 Összefoglaló kérdések a fejezethez . .................. 91 8. Hasonlésägok és külônbségek a 6-10 és a 10-17 éves nyelvtanulók nyelvi fejlesztésében. . ............................ 92 8.1. A tanitandé anyag ............................ 92 8.2. À szemléltetés. .............................. 93 8.3. Gyakorläs ................................. 94 9. Tudäsméré feladatok. ............................. 96 Teszt...................................... 96 Megoldäs. ................................... 100 Szakirodalom ................................... 101 Tananyagok .................................... 108