Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Cím (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Tudományterület
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
egyetemi jegyzet
022_000029/0041
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 42 [42]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000029/0041

OCR

6. A KIEJTÉS FEJLESZTÉSE Gyerekek, gyerekek szeretik a perecet, sósat, sósat, jó ropogósat Aki vesz, annak lesz Aki nem vesz, éhes lesz! A versek használata talán a legszubjektívebb. Annyira egyéni, hogy minden tanárnak saját magának kell eldöntenie, hogy mikor, hogyan, milyen céllal alkalmazza, vagy sem. Ha a csoport fogékony rá, memoriterek formájában is nagyon hatékony. A helyes kiejtés, mint ahogy az éneklésnél a hangmagasság, segíti a megfelelő hangok produkcióját. Személyessége miatt pedig egy-egy könyv nélkül ismert kedves vers a motivációt is növelheti, szorosabbá fűzheti kapcsolatát a tanult nyelvvel és kultúrával. 6.2.5. Kreatív módszerek, vizuális megjelenítés Érzékeink bekapcsolása a tanulási folyamatba hatékony lehet. Ennek oka mindig ugyanoda vezethető vissza: több oldalról támogatunk egyszerre egy elérni kívánt célt. Mivel minden nyelvtanuló más, van akinek az éneklés segít, van aki szívesen mondogat verset, van, aki szereti érteni, hogy a hangokat pontosan hol és hogyan képezzük, és tükör előtt gyakorol, és van aki, egyiket sem kedveli igazán. A képek, színek és formák használata mind olyan egyszerű segítség, amely nem szorul magyarázatra, világos, érthető és nagyban segíti a megértést. Egyszerűen használhatók képek például a magyar ábécé tanításakor, vagy színek a magas és a mély magánhangzók szemléltetése során. A jelnyelv eszköztárából is lehet meríteni, a hangok képzésénél pedig néha egy-egy jól kitalált rövid mozgásos cselekvés, történet azonnali eredményt hoz (pl.: az éhang képzése úgy történik, hogy e hangból elképzeljük, hogy széthúzunk egy cipzárt vízszintesen a szánkon, és ezt mutatjuk is a kezünkkel). Minden egyes hangra ki lehet találni hasonló segítő , mondatot", nagyon jól működik. Nagyházi Bernadett (2010) teljes mesét talált ki a magyar hangok bemutatására, ahol minden egyes hangnak megvan a pontos mesebeli szerepe. A színek használata is kimeríthetetlen, a nyelvtanulás minden területén hasznos, kezdve a hangok tanulásától a szórend gyakorlásáig. Formák, legó-kockák is jól alkalmazhatók, ez egy végtelen területe a módszertannak, ahol tényleg csak a kreativitás szab határt. + Al +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
950.46 KB
Permalinkből jpg
022_000029/0041.jpg
Permalinkből OCR
022_000029/0041.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde