Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Cím (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Tudományterület
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
egyetemi jegyzet
022_000029/0038
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 39 [39]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000029/0038

OCR

I. A KIEJTÉSTANÍTÁS FONTOSSÁGA 6.2. MILYEN MÓDSZEREK, ESZKÖZÖK SEGÍTSÉGÉVEL FEJLESZTHETŐ A KIEJTÉS? A kiejtés-fejlesztés eszközeinek és módszereinek a kiválasztása a nyelvtanuló(k) tanulási stílusán és szokásain és a nyelvtanár személyiségén múlik. Mindig az adott csoporthoz, egyénhez kell alkalmazkodni, és célszerű olyan gyakorlási formákat választani, amelyekben mindkét fél stresszmentesen, oldottan tud részt venni. Köztudott, hogy minél több érzékszervet kapcsolunk be a tanulás folyamatába, annál hatékonyabbak leszünk. Azonban erőltetni nem érdemes semmit, ki kell tapasztalni, kinek melyik módszer való, melyikben érzi biztonságban magát, melyikben tud inkább fejlődni. 6.2.1. Fonetikai gyakorlatok Szende Virág (2005) az idegennyelv-oktatás során alkalmazott fonetikai gyakorlatokat tartja fontosnak (ld. Hangoskönyv). A gyakorlatok segítségével, fokozatosan építkezve elsajátítható az egyes hangok képzése, majd a differenciálás segítségével gyakorolható a megkülönböztetés is. A mindennapi osztálytermi munkába jól beépíthető anyagokat, ötleteket tartalmaz a Hangoskönyv, amely kitölthet akár egy teljes napot is, de egy-egy számunkra fontos gyakorlatot is lehet találni benne. Nagyon hasznos, hogy a problémás hangok nemcsak külön, hanem együtt is megtalálhatók (pl.: á-a-o), így ha tapasztaljuk az adott képzési nehézséget, válogathatunk a feladatok közül. A nyelvtanulók általában érzik a fonetikai gyakorlatok hasznosságát, és hálásak egy-egy alkalomért. 6.2.2. Hangoztató-elemző-összetevő módszer Az anyanyelvi nevelés olvasástanítási módszereinek alkalmazása is lehet célravezető (Schmidt 2008). Ennek a módszernek nagy előnye a szótagoltatás, amely egyidejűleg segíti a helyes kiejtés és a helyesírás elsajátítását. + 38 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
820.08 KB
Permalinkből jpg
022_000029/0038.jpg
Permalinkből OCR
022_000029/0038.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde