Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Cím (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Tudományterület
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
egyetemi jegyzet
022_000029/0031
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 32 [32]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000029/0031

OCR

4. A HELYESÍRÁS Látható, hogy egyrészt a helyesírás és a kiejtés — a szótövekben — nem választhatók el egymástól, másrészt azt is, hogy nagyban támogatják egymást a nyelvelsajátítás folyamatában. A nyelvtanulók számára a nehézséget általában a türelmetlenség és a más nyelvek tanulása során megszokott kezdeti gyors tempó lassabb volta jelenti. Célravezető lehet az első alkalomtól kezdve beépíteni a helyesírás és kiejtés gyakorlását, akár bemelegítő, pihentető feladatként is, hiszen ezek olyan készségek, amelyek hosszabb időt (ráadásul nyelvtanulónként eltérő időt) igényelnek. Fontos, hasznos és érdekes is megértetni a magyar nyelv alapvető tulajdonságait, a kiejtés elvét és a jelentés-megkülönböztető szerepet, akár képekkel illusztrálva, hogy már az első pillanattól ki tudjunk alakítani igényt a pontos és helyes írásra, beszédre. Ez a kezdeti energia- és időbefektetés a későbbi nyelvtanulás során meghozza gyümölcsét. tévé ló lő 5. ábra: Jelentés-megkülönböztetés szemléltetése 4.3. HOGYAN FEJLESZTHETŐ A HELYESÍRÁS? A helyesírás gyakoroltatása ugyanolyan kreatív lehet, mint a nyelvtanítás többi készségének fejlesztése. Nem lehet különválasztani és csak önmagában kezelni, mindig egy másik készség részeként érdemes gyakoroltatni. Helyesírásra mindig szükség van, akkor is, amikor értelmezzük az olvasottakat, tehát szövegértési feladatoknál, és akkor még inkább, amikor írni kell, akár diktálás, akár fogalmazás formájában. Helyesírási gyakorlat lehet akár ismétlő jelleggel a tanult szavak leírása, diktálása, vagy a hiányzó hangok beírása, keresztrejtvény, játékos kvíz stb. A tanár kreativitása szab határt az alkalmazott feladatoknak és módszereknek. Természetesen a nyelvtanulót vagy csoportot megismerve + 31 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
901.54 KB
Permalinkből jpg
022_000029/0031.jpg
Permalinkből OCR
022_000029/0031.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde