Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Title (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Field of science
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000029/0026
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 27 [27]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000029/0026

OCR

I. A KIEJTÉSTANÍTÁS FONTOSSÁGA 2.2.5. Az életkor A nyelvérzék és az, hogy ki hány éves, alapvetően nem függenek össze, ám az életkor is érdekes tényező a kiejtés elsajátításának szempontjából. Lenneberg (1967) határozta meg az anyanyelv-elsajátítás kritikus periódusait. Az első periódus egy és öt-tíz év között van, és az agykérgi aszimmetriäk kialakuläsäval zärul le (Gösy 2005). Az anyanyelv elsajátítása lehetetlen, vagy nehézségekbe ütközik, ha ezen életkorok előtt nem volt input. A második biológiai sorompó a tíz-tizenegy éves kor, amely azt jelenti, hogy egy gyermek akcentusmentesen képes megtanulni egy idegen nyelvet, ha még 10-11 éves kora előtt érik idegen nyelvi hatások. Későbbi kutatások szerint a 10-13 éves kor a megfelelő második biológiai sorompó, amelyet a pubertáskor megjelenése követ (Krashen 1975). Ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen később akcentusmentesen megtanulni egy idegen nyelvet, bár jórészt nyelvérzék kérdése. 2.2.6. Az önbizalom és az optimista énkép Krashen nem csak a kritikus periódusról írt, hanem az érzelmi szűrőről alkotott elméletében kijelenti, hogy a magabiztosság és önbizalom segíti a nyelvelsajátítást. Amennyiben szorongás van jelen, pszichológiai , zaj" keletkezik, amely meggátolja a nyelvi anyag beépülését, vagy torzítja azt (Krashen 1982). Ezért fontos az oldott, stresszmentes tanulási környezet megteremtése, ahol a nyelvtanulónak nem kell félnie a hibázástól. Ez azonban nagyban személyiség kérdése is. + 26 +

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1751 px
Bild Höhe
2480 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
694.91 KB
Permalink zum JPG
022_000029/0026.jpg
Permalink zur OCR
022_000029/0026.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu