Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Cím (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Tudományterület
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
egyetemi jegyzet
022_000029/0026
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 27 [27]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000029/0026

OCR

I. A KIEJTÉSTANÍTÁS FONTOSSÁGA 2.2.5. Az életkor A nyelvérzék és az, hogy ki hány éves, alapvetően nem függenek össze, ám az életkor is érdekes tényező a kiejtés elsajátításának szempontjából. Lenneberg (1967) határozta meg az anyanyelv-elsajátítás kritikus periódusait. Az első periódus egy és öt-tíz év között van, és az agykérgi aszimmetriäk kialakuläsäval zärul le (Gösy 2005). Az anyanyelv elsajátítása lehetetlen, vagy nehézségekbe ütközik, ha ezen életkorok előtt nem volt input. A második biológiai sorompó a tíz-tizenegy éves kor, amely azt jelenti, hogy egy gyermek akcentusmentesen képes megtanulni egy idegen nyelvet, ha még 10-11 éves kora előtt érik idegen nyelvi hatások. Későbbi kutatások szerint a 10-13 éves kor a megfelelő második biológiai sorompó, amelyet a pubertáskor megjelenése követ (Krashen 1975). Ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen később akcentusmentesen megtanulni egy idegen nyelvet, bár jórészt nyelvérzék kérdése. 2.2.6. Az önbizalom és az optimista énkép Krashen nem csak a kritikus periódusról írt, hanem az érzelmi szűrőről alkotott elméletében kijelenti, hogy a magabiztosság és önbizalom segíti a nyelvelsajátítást. Amennyiben szorongás van jelen, pszichológiai , zaj" keletkezik, amely meggátolja a nyelvi anyag beépülését, vagy torzítja azt (Krashen 1982). Ezért fontos az oldott, stresszmentes tanulási környezet megteremtése, ahol a nyelvtanulónak nem kell félnie a hibázástól. Ez azonban nagyban személyiség kérdése is. + 26 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
694.91 KB
Permalinkből jpg
022_000029/0026.jpg
Permalinkből OCR
022_000029/0026.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde